23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Icas satsumas lockade i alla format

10 kr för satsumas är billigt, konstaterade kunderna och lade till erbjudandet till inköpslistorna i Matpriskollens appar.

Det var en mycket ovanlig händelse i Matpriskollen, när veckans mest tillagda erbjudande, var samma på alla Icas profiler! Satsumas för 10 kronor per kilo, utan köpbegränsningar, var väldigt intressant för kunderna. Erbjudandet fanns på förstasidan på alla profiler utom Ica Maxi, samt var med i tv-reklamen.

Då vet vi att satsumas och clementiner till rätt prispunkt fungerar som lockvara.

Avokado blev nummer ett på både Willys, Willys hemma och Netto. Avokado är en säker lockvara. Likaså ägg och gurka. Hemköp 10 kronor styck för ekologisk gurka kan upplevas som dyrt, men Hemköp profilerar sig hårdast av alla kedjor med flest erbjudanden på ekologiska produkter. Hittills i år har man haft 35 procent fler ekologiska rikskampanjer än till exempel Coop Konsum.

Vissa tror kanske att den ekologiska trenden är slut, men Hemköp kampanjar i alla fall på och ökar kampanjtrycket rejält mot föregående år. Hemköp har minst tre ekologiska frukt- och grönterbjudanden per vecka, medan Coop Konsum har ett. Ändå är Coops hela blad grönt.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|instance-web04