Icas satsumas lockade i alla format

| Av Ulf Mazur | Tipsa redaktionen

10 kr för satsumas är billigt, konstaterade kunderna och lade till erbjudandet till inköpslistorna i Matpriskollens appar.

Det var en mycket ovanlig händelse i Matpriskollen, när veckans mest tillagda erbjudande, var samma på alla Icas profiler! Satsumas för 10 kronor per kilo, utan köpbegränsningar, var väldigt intressant för kunderna. Erbjudandet fanns på förstasidan på alla profiler utom Ica Maxi, samt var med i tv-reklamen.

Läs också: Matpriskollen: Bra och dåliga priser

Då vet vi att satsumas och clementiner till rätt prispunkt fungerar som lockvara.

Avokado blev nummer ett på både Willys, Willys hemma och Netto. Avokado är en säker lockvara. Likaså ägg och gurka. Hemköp 10 kronor styck för ekologisk gurka kan upplevas som dyrt, men Hemköp profilerar sig hårdast av alla kedjor med flest erbjudanden på ekologiska produkter. Hittills i år har man haft 35 procent fler ekologiska rikskampanjer än till exempel Coop Konsum.

Vissa tror kanske att den ekologiska trenden är slut, men Hemköp kampanjar i alla fall på och ökar kampanjtrycket rejält mot föregående år. Hemköp har minst tre ekologiska frukt- och grönterbjudanden per vecka, medan Coop Konsum har ett. Ändå är Coops hela blad grönt.

Mer om: Matpriskollen


Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

De startar Sveriges första bryggeri för energidrycker

Bolaget 13:e Protein import köper småländskt Kopparbergsbryggeri – siktar mot en produktion av minst 20 miljoner burkar om året.

Framgångsrikt år för Lidl

Handeln behöver hjälp med återfallsförbrytarna

Yrkeskriminella är handelns största säkerhetshot.

Stark öppning för digital matförsäljning

Fortsatt uppåt för Pricer

Chefsintervjun
Så ska han maxa Icas fördelar

Icagruppens Per Strömberg berättar om hur koncernen ska fortsätta att växa.

Nyhetsbrev

Arkiv

Våga stå ut i ostdisken

Sabis Fältöversten är en prisbelönt veteran som kämpat – och vunnit på Dagligvarugalan i flera år.

Plus

Inköparna jagar smarta måltidslösningar

Orklas resultat lägre än i fjol

Fairtrade-försäljning ökade med mer än 200 miljoner

Svensken handlade Fairtrade-märkta varor för i genomsnitt 376 kronor under förra året.

Instagram Shopping till Sverige

Linas lättar på kassen

Påspant – en succé

Coca-cola gick bättre än väntat

Fossilfri råvara viktigast för dagligvarubranschen

Lidl når ända fram

Kedjan närmar sig expansionsmålet.

1

Krönika:
Ledare
När blir ekologiskt hygienfaktor?

Irlands läskskatt får grönt ljus

Specifik skatt på sötade drycker är inte diskriminerande mot andra livsmedel med tillsatt socker.

Svagt uppåt för Strongpoint

Oväntat bra för Cloetta

Butik på Södermalm får klartecken

Nu ska alla butiker bli lättillgängliga

Tyskarna förväntas växa

Axfood ökade 7,6 procent

Högre försäljning och vinst trots tyngande e-handel.

Expanderar vidare till Älmhult

Pressbyrån på Karolinska

Krönika
Är det verkligen någon idé att sopsortera?

Läskförsäljningen sjönk som en sten

Under en vecka – var fjärde handlare utsatt för stöld

Vill stoppa tjuvarna med fiktivt parti

Mötet
"Framtiden är färdigpaketerade lösningar"

Coop får Guldfisk

Coop stänger Fakta-butiker

Krönika
Så överlever du ”butiksdöden”

Krönika: Matpriskollen: Bra och dåliga priser

På nytt jobb
Ny färskvaruchef på Coop

Sänd till en kollega

0.228