Sminkjätte väljer Växjöbutiken

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Blir första Supermarket som samarbetar med internationella sminkleverantörerna.

Ica Supermarket Cityhallen i centrala Växjö blir första Supermarket som tar in de stora sminkleverantörerna Maxfactor och Isadora, det skriver sajten vxonews.

Det finns inget färdig koncept för den här sortens försäljning för Ica Supermarket och inledningsvis blev de hänvisade till att gå via Ica centralt. När det inte funkade valde Cityhallen, genom verksamhetsutvecklaren Olja Pekusic, att själva uppvakta företagen för att få in dem i butiken.

– Jag var övertygad att om representanterna för de olika företagen kom ner och såg vår butik skulle de ändra inställning. Sagt och gjort! Isadora är redan på plats, och i slutet av november räknar vi med att Maxfactor flyttar in. Detta är ännu ett kliv i rätt riktning för oss, och etableringen av Cityhallen som en livsstilsbutik i ett levande Växjö City, säger Olja Pekusic i ett pressmeddelande.



Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Chefen har ordet
Så ska han maxa Icas fördelar

Icagruppens Per Strömberg berättar om hur koncernen ska fortsätta att växa.

Plus

Inköparna jagar smarta måltidslösningar

Våga stå ut i ostdisken

Sabis Fältöversten är en prisbelönt veteran som kämpat – och vunnit på Dagligvarugalan i flera år.

Orklas resultat lägre än i fjol

Linas lättar på kassen

Nyhetsbrev

Lidl når ända fram

Kedjan närmar sig expansionsmålet.

Arkiv

Instagram Shopping till Sverige

Påspant – en succé

Fossilfri råvara viktigast för dagligvarubranschen

Coca-cola gick bättre än väntat

1

Krönika:
Ledare
När blir ekologiskt hygienfaktor?

Irlands läskskatt får grönt ljus

Specifik skatt på sötade drycker är inte diskriminerande mot andra livsmedel med tillsatt socker.

Svagt uppåt för Strongpoint

Oväntat bra för Cloetta

Butik på Södermalm får klartecken

Nu ska alla butiker bli lättillgängliga

Tyskarna förväntas växa

Axfood ökade 7,6 procent

Högre försäljning och vinst trots tyngande e-handel.

Krönika
Är det verkligen någon idé att sopsortera?

Expanderar vidare till Älmhult

Pressbyrån på Karolinska

Läskförsäljningen sjönk som en sten

Under en vecka – var fjärde handlare utsatt för stöld

Vill stoppa tjuvarna med fiktivt parti

Mötet
"Framtiden är färdigpaketerade lösningar"

Coop får Guldfisk

Coop stänger Fakta-butiker

Krönika
Så överlever du ”butiksdöden”

Krönika: Matpriskollen: Bra och dåliga priser

På nytt jobb
Ny färskvaruchef på Coop

Krönika
Brott tar tid från service i butik

1

Ohlström blir KF:s nye ordförande

Färska kryddor utan krukor

Fullpackat på färskvarumässa

Dags att anmäla alla brott

Plus

Kvarghajpen över

Sänd till en kollega

0.18