Gastrofy byter namn

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Foodtechföretaget vill expandera utanför landets gränser.

Gastrofy, med bland annat Ica och Coop som kunder, som under våren expanderat genom ett flertal nyanställningar ska nu byta namn – till Northfork. Namnbytet är en del i en process som har till syfte att göra företaget mer tillgängligt för framtida partners utomlands.

Läs också: Uppstickaren plockar personal från Linas Matkasse

– Det är viktigt att vi tydligare differentierar våra erbjudanden. Gastrofy har visat sig vara ett bra varumärke mot slutkonsument men inte mot företagskunder. Därför har vi utvecklat ett nytt starkt varumärke; Northfork. De tvåvarumärkena kommer att bli starkare var och ett för sig, säger medgrundaren Rickard Ranniger i en kommentar.

Enligt Erik Wallin, CMO på Gastrofy, blivande Northfork har företaget allt mer blivit aktuellt för utländska livsmedelsföretag.

– I och med att vi i allt större utsträckning får förfrågningar från livsmedelshandeln från andra
marknader än Sverige är det viktigt att tydligare kunna visa upp vårt erbjudande till företagskunder på
en separat plattform northfork.ai, säger han i ett pressmeddelande.

Mer om: Gastrofy


Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Butik på Södermalm får klartecken

Irlands läskskatt får grönt ljus

Specifik skatt på sötade drycker är inte diskriminerande mot andra livsmedel med tillsatt socker.

Nu ska alla butiker bli lättillgängliga

Svagt uppåt för Strongpoint

Axfood ökade 7,6 procent

Högre försäljning och vinst trots tyngande e-handel.

Nyhetsbrev

Oväntat bra för Cloetta

Arkiv

Tyskarna förväntas växa

Krönika
Är det verkligen någon idé att sopsortera?

Pressbyrån på Karolinska

Expanderar vidare till Älmhult

Läskförsäljningen sjönk som en sten

Under en vecka – var fjärde handlare utsatt för stöld

Vill stoppa tjuvarna med fiktivt parti

Lakritskedjan expanderar

Ingen tillväxt för Gekås – för första gången

Falska korvar förbjuds i Frankrike

Kött-liknande i form och smak – visst, det går bra. Men marknadsför du vegetariska livsmedel med ord närmare kött väntar nu dryga böter i Frankrike.

Mötet
"Framtiden är färdigpaketerade lösningar"

Västerbottnisk falafel ger sig in i dagligvaruhandeln

Utökar fokus från restaurang och storhushåll - går in i Coop- och Ica-butiker.

Coop får Guldfisk

Arla ska spara in miljarder

Mejerikoncernen ska göra kraftiga nedskärningar och inför anställningsstopp.

På nytt jobb
Han tar över på Stockholms Handelskammare

Kliver in i vd-rollen efter Maria Rankka.

Reklamkampanj kritiserad – företaget ändrar

Coop stänger Fakta-butiker

Plus

Så laddar sommarbutikerna för värmen

Sommar, turister och rekordkassor. Juni, juli och augusti är högsäsong i många butiker.

Krönika
Så överlever du ”butiksdöden”

Krönika: Matpriskollen: Bra och dåliga priser

På nytt jobb
Ny färskvaruchef på Coop

Krönika
Brott tar tid från service i butik

Färska kryddor utan krukor

Fullpackat på färskvarumässa

1

Ohlström blir KF:s nye ordförande

Dags att anmäla alla brott

Plus

Kvarghajpen över

Butik kommer till Kiruna – trots allt

Butiken breddas i Gamleby

KF sneglar på bolånemarknaden

Sänd till en kollega

0.174