Gastrofy byter namn

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Foodtechföretaget vill expandera utanför landets gränser.

Gastrofy, med bland annat Ica och Coop som kunder, som under våren expanderat genom ett flertal nyanställningar ska nu byta namn – till Northfork. Namnbytet är en del i en process som har till syfte att göra företaget mer tillgängligt för framtida partners utomlands.

Läs också: Svenska foodtechbolaget expanderar utomlands

– Det är viktigt att vi tydligare differentierar våra erbjudanden. Gastrofy har visat sig vara ett bra varumärke mot slutkonsument men inte mot företagskunder. Därför har vi utvecklat ett nytt starkt varumärke; Northfork. De tvåvarumärkena kommer att bli starkare var och ett för sig, säger medgrundaren Rickard Ranniger i en kommentar.

Enligt Erik Wallin, CMO på Gastrofy, blivande Northfork har företaget allt mer blivit aktuellt för utländska livsmedelsföretag.

– I och med att vi i allt större utsträckning får förfrågningar från livsmedelshandeln från andra
marknader än Sverige är det viktigt att tydligare kunna visa upp vårt erbjudande till företagskunder på
en separat plattform northfork.ai, säger han i ett pressmeddelande.

Mer om: Gastrofy


Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

City Gross i Efterlyst i kväll

"Det handlar om de organiserade stöldligorna."

Axfood anställer på nytt sätt – algoritmer träffar bättre

Polismästarens utspel: ”Ica-handlarna är rikast – och vill ha poliser överallt”

"Många kämpar hårt med att få det att gå runt" kontrade Livsmedelshandlarnas vd Pär Bygdeson.

Nazister vandaliserade Ica-butik - igen

Tre män misstänks för skadegörelse.

Sänkt matmoms har inte gett önskad effekt

Nyhetsbrev

Hemköp minskar matsvinn med Karma

Arkiv

Coop skrotar Lilla Coop

Går från tre koncept till två.

Ny vegandryck får bred lansering

Ärtprotein är basen för nya veganska Sproud.

Tesco's startar ny lågpriskedja

Arlas drickyoghurt blir eget varumärke

Dagligvarugalan
Tio år av inspiration

Lösningen på organiserade stölder: ”Vi har tekniken”

De sju personer som frigivits efter miljonhärvan i Göteborg skulle kanske skaka galler om spårbarheten på produkterna vore bättre. Men tekniken finns och är på väg ut i handeln. ”Pilottester beräknas under 2019”, säger Staffan Olsson, produktchef hos den världsledande streckkodsleverantören GS1.

Årets glögg släpps idag

Oumph till Pizza Hut

E-handelsgrossist tar upp kampen om kylt och fryst

Frysta varor är först ut när Out of Home lanserar rikstäckande kyl- och fryssortiment. "Jag tror att det finns plats för en fjärde grossist", säger marknadschef Jacob Hillestad.

Coops Miró stannar i Karlstad

Dyrbart konstverk lånas ut till museum.

Ny rekryteringstaktik lyfte sommarsäljet

Så lade Stora Coop i Visby om rekryteringsstrategin. "Det blev avgörande för lönsamheten".

Efter stöldhärvan – DNA-märkningen sprids till 400 butiker

Ica-handlaren Mikael Ovrells initiativ till DNA-märkning har startat en omfattande expansion i branschen. 200 butiker har i det tysta smugit igång med tekniken. ”Vi räknar med att siffran snart fördubblats”, säger Monika Johannesen, försäljningschef på Vindico, som står bakom DNA-sprejen.

Uppgifter: Coca-Cola utforskar cannabis-dryck

Hemköp hakar på påstrend

Hälsingestintan vill ta in mer kapital

Sur mjölk mot matsvinn

Ica lanserar designerkasse

1

Sju friade efter miljonhärva: ”Det är en enorm skandal”

Ica-handlaren Mikael Ovrells initiativ avslöjade stöldhärva över hela landet. Samtliga frias och miljoner i rättskostnader läggs på staten. Läs Fri Köpenskaps granskning.

Coop prövar avhämtning

Handeln hungrar efter personal

Handlarna tror på framtiden

"Smash and grab"-kupp mot livsmedelsbutik

Ica-toppen berättar om könsbytet

Stor omställning hos Coop Värmland

Matpriserna sjönk under augusti

Walmart bygger enorm varuautomat

Krönika: Matpriskollen: Ägg och bananer i veckans kampanjer

Dagligvaror driver näthandeln

Hemköp bygger Göteborgs innerstads största matbutik

Nätmaten upp: ”Betydligt mindre än väntat”

Sänd till en kollega

0.132