23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Nytänkande krävs med kassor i kundens mobil

Lönsamma impulsvaror i livsmedelsbutikernas kassazoner omsätter miljardbelopp. Men ny teknik, kräver nytänkande kring försäljningen.

Självskanningskassor har funnits i Sverige i nästan 20 år och blir allt vanligare. Motivet är att göra butiksbesöket snabbt och enkelt för kunden. Ett annat argument är att personalen ska få mer tid för annan service och andra tjänster.

”Självservicekassor har ökat kapaciteten i kassalinjen och förbättrat kundflödet, det vill säga minskat köerna”, skriver Anna Hedström, pressansvarig på Ica Sverige, i en kommentar.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.173|instance-web04