Nu kommer matkassen för singlar

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Halva kålhuvuden och mindre förpackningar ska få även singelhushåll att beställa matkassar.

Näthandelsföretaget Årstiderna som marknadsför sig med en hundra procent ekologisk matkasse, som enligt företaget är den enda i Sverige har annonserat att de nu expanderar i Halland och Västra Götaland och att de samtidigt riktar in sig på segmentet singelhushåll.

Läs också: Årstiderna expanderar till en rad orter

Singlar har varit ett segment som inte fått samma uppmärksamhet av matkasseföretagen tidigare, trots att Sverige, enligt en undersökning utförd av Pew Research Center, toppar listan med flest singelhushåll, nästan 47 procent av de svenska hushållen utgörs av singelhushåll.

Årstiderna har tidigare erbjudit en vegetarisk matkasse för singlar men utökar nu sortimentet med ytterligare två matkassar.

– Vi vill inte att våra kunder som lever ensamma ska avstå från att beställa en matkasse från oss eftersom det blir dyrt eller för mycket mat över som eventuellt måste kastas. Matkassarna för en person innehåller mindre förpackningar och exempelvis ett halvt kålhuvud istället för ett helt för att minska matsvinnet i singelhushållen, säger Rachel Seow Sosa, marknadsansvarig på Årstiderna i ett pressmeddelande.



Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Osäkert om Axfoods tillväxtmöjligheter

Ica fortsätter expandera

Minskad framtidstro hos handlarna

Axfood slog förväntningarna

Sommarvädret gynnsamt under andra kvartalet.

Skörden den lägsta på över 25 år

Optifreeze i stort avsiktsavtal

Nyhetsbrev

Cloetta ska nå nya konsumenter

Arkiv

Ny butikschef på Coop Munkedal

1

En av fem svenskar är ovetandes om bäst före

Hit kommer Lidl härnäst

Amazon öppnar ny kassalös matbutik

Så sålde Ica i juni

Zoéga satsar mot nollutsläpp

Coop Extra blir Coop i Degerfors

Nya detaljplanen får kedjan att ta nya grepp.

Snacksföretag slår sina påsar ihop

En avsiktsförklaring om ett samgående mellan Rootfruit och Exotic snacks är undertecknat – tillsammans vill man bli marknadsledare inom premiumsnacks.

Lidl skrotar engångsartiklar av plast

26 miljoner att söka för eko-ökning

Ökande e-handel ställer nya krav på livsmedelsförpackningar

Nyttigt och hållbart - om svensken själv får välja

Mat som är nyttig för både kropp och miljö gör svenskarna gladare, enligt en attitydundersökning som Axfood gjort.

Handlare fick pris som Årets unga företagare

Så många svenskar väljer vegetariska måltider

Coops matometer visar utfallet i maj.

Ica fortsätter med Postnord

Hon blir Arlas nya vice ordförande

Utsågs på torsdagens styrelsemöte.

Då öppnar nya EKO utanför Sundsvall

Birsta City blir skådeplatsen för 8 200 kvm stor butik.

Byter från Handlarn till Tempo

Ica backar om Bromma Blocks

På nytt jobb
Rekryterar internt till topposition

På nytt jobb
Netto får etableringsdirektör

Konkurrensverket: Otillbörliga handelsmetoder förekommer

Coop Forum Ingelsta stänger

Här är Svensk Digital Handels nya vd

Det är svenskarnas favoritbär

Uppgifter: Microsoft utmanar Amazon om kassalösa butiker

Axfood och Lidl naggar på Coop

Smoothiebolag ska in på börsen

Matpriserna drar ifrån

Sänd till en kollega

0.168