Icas första Snapchat-filter

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Satsade på pizza-tema under julen.

Ica har haft ett Snapchat-konto i nästan ett år men nu under julen dök för första gången ett särskilt filter upp från kedjan som smyckade ut användarna i äkta pizzabagarutstyrsel, för att uppmärksamma Icas färska pizzor kring nyår.

Läs också: Butik på Södermalm får klartecken

–Vi ser det som ett bra komplement i kanalmixen. Det ger oss möjlighet att vara mer lekfulla i vårt sätt att kommunicera och inte minst för att nå en yngre målgrupp. Snapchat är ju ännu en rätt outforskad och ny kanal vad gäller annonsering i Sverige, vilket både kan vara en fördel och en nackdel, säger Susanna Serenban, ansvarig för sociala kanaler på Ica Sverige, till Dagens Media.

Enligt henne är dock inte Snapchat riktigt fullt lika utvecklad för marknadsföring som andra sociala medieplattformar och att det är svårare och tar längre tid att skapa en annons på Snapchat.

– Men det här är saker som troligtvis kommer utvecklas med tiden, säger säger Susanna Serenban.

Mer om: Ica | Snapchat


Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Orklas resultat lägre än i fjol

Linas lättar på kassen

Påspant – en succé

Instagram Shopping till Sverige

1

Krönika:
Ledare
När blir ekologiskt hygienfaktor?

Nyhetsbrev

Coca-cola gick bättre än väntat

Arkiv

Lidl når ända fram

Kedjan närmar sig expansionsmålet.

Fossilfri råvara viktigast för dagligvarubranschen

Irlands läskskatt får grönt ljus

Specifik skatt på sötade drycker är inte diskriminerande mot andra livsmedel med tillsatt socker.

Svagt uppåt för Strongpoint

Butik på Södermalm får klartecken

Nu ska alla butiker bli lättillgängliga

Oväntat bra för Cloetta

Tyskarna förväntas växa

Axfood ökade 7,6 procent

Högre försäljning och vinst trots tyngande e-handel.

Pressbyrån på Karolinska

Expanderar vidare till Älmhult

Krönika
Är det verkligen någon idé att sopsortera?

Läskförsäljningen sjönk som en sten

Under en vecka – var fjärde handlare utsatt för stöld

Vill stoppa tjuvarna med fiktivt parti

Lakritskedjan expanderar

Ingen tillväxt för Gekås – för första gången

Falska korvar förbjuds i Frankrike

Kött-liknande i form och smak – visst, det går bra. Men marknadsför du vegetariska livsmedel med ord närmare kött väntar nu dryga böter i Frankrike.

Mötet
"Framtiden är färdigpaketerade lösningar"

Coop får Guldfisk

Coop stänger Fakta-butiker

Krönika
Så överlever du ”butiksdöden”

Krönika: Matpriskollen: Bra och dåliga priser

På nytt jobb
Ny färskvaruchef på Coop

Krönika
Brott tar tid från service i butik

1

Ohlström blir KF:s nye ordförande

Färska kryddor utan krukor

Fullpackat på färskvarumässa

Dags att anmäla alla brott

Plus

Kvarghajpen över

Sänd till en kollega

0.704