23948sdkhjf

Icas första Snapchat-filter

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Satsade på pizza-tema under julen.

Ica har haft ett Snapchat-konto i nästan ett år men nu under julen dök för första gången ett särskilt filter upp från kedjan som smyckade ut användarna i äkta pizzabagarutstyrsel, för att uppmärksamma Icas färska pizzor kring nyår.

Läs också: Här får osten ta plats

–Vi ser det som ett bra komplement i kanalmixen. Det ger oss möjlighet att vara mer lekfulla i vårt sätt att kommunicera och inte minst för att nå en yngre målgrupp. Snapchat är ju ännu en rätt outforskad och ny kanal vad gäller annonsering i Sverige, vilket både kan vara en fördel och en nackdel, säger Susanna Serenban, ansvarig för sociala kanaler på Ica Sverige, till Dagens Media.

Enligt henne är dock inte Snapchat riktigt fullt lika utvecklad för marknadsföring som andra sociala medieplattformar och att det är svårare och tar längre tid att skapa en annons på Snapchat.

– Men det här är saker som troligtvis kommer utvecklas med tiden, säger säger Susanna Serenban.

Mer om: Ica | Snapchat


Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Minstingarna får Lidls uppmärksamhet

Nu ska bland annat barnklädesförsäljningen lyftas fram.

Plus

Chefsintervjun
Nu bryter vd:n den kompakta tystnaden

Han vill att ärtan ska ta "revansch".

Postbossen slår larm: ”Logistiken knäckfrågan”

50 000 lastbilschaufförer går i pension inom tio år. Men bara 20 000 utbildningsplatser finns. ”Ett stort problem för hela handeln”.

Premiär för Lidl på fina gatan

Coop utsatta för sms-bluff

Nyhetsbrev

Plus

Här får osten ta plats

Därför vann Ica Kvantum Sollentuna priset för Årets Ostavdelning.

Arkiv

Efter kaoset: Postnord släpper stort åtgärdspaket

Så ska logistikjätten klara Black friday-anstormningen.

Tyskarna fortsätter ta andelar

Nypremiär i Koppom

Så ser Lidls e-handelsplaner ut

2020 kan bli året då Lidl kliver ut på nätet i Sverige. Det tror regiondirektören Johan Eriksson: ”Planerna ligger på ritbordet.”

Mamma körde till rånet

Hemköp tar Lidl-utspelet med ro

Byter ut glödlampor – tjänar 1,8 miljarder

Ölbrist i klimatförändringarnas spår

Förutom brist på den populära rusdrycken väntas även priserna stiga.

På nytt jobb
Hon ska hjälpa handeln mot bedrägerier

Svensk Handel rekryterar expert från Polisen.

Här kommer nästa Dollarstore

Liten del matsvinn går till behövande

Ny Stora Coop intill Lidl och Ica Maxi

Coop Kristianstad Blekinge tror stenhårt på de nya formaten och öppnar en tredje butik: ”Vi ska ta tillbaka andelarna”.

Svenskarna äter mer parmesan än någonsin

1

Flera handlare hotas av konkurs

Handeln, servicebutikerna och nu krögarna. Företagarna i Göteborgs innerstad vittnar om att kommunen dödsdömer näringslivet.

1

Ica erbjuder både el och städ

Klartecken för Ica och Min Doktor

Icas köp av Min Doktor har kritiserats av Läkarförbundet. Nu har affären fått grönt ljus.

Debatt
Kompetensförsörjning är en ödesfråga

Anställda anklagas för korruption och människohandel

Ny e-handlare ska slåss om matkunderna

Sverige är bäst på kontantlöshet

Shopgun tar sikte på reklambladen

Handlarna mer pessimistiska inför framtiden

På nytt jobb
Ny CFO på Pricer

Ica hotas med vite

Kopplar upp 1 500 bevakningskameror

Mathems vd sågar granskningen

Mötet
De satsar allt på bananimporten

Krönika
”Magkänslans tid är förbi”

Priset på mat följer inflationen

Nu ska Änglamark förändras i grunden

Sänd till en kollega

0.174