Årstiderna expanderar till en rad orter

| Av Niklas Kallin Thander | Tipsa redaktionen

Matkasseföretaget har sett försäljningsökning – nu lägger man till många nya orter i beställningsområdet.

Företaget Årstiderna, som levererar ekologiska matkassar samt frukt- och gröntlådor, uppger att man sedan 2016 haft en stor försäljningsökning för matkassarna.

Det gör att man nu utökar verksamheten till flera nya orter. Västerås, Eskilstuna, Södertälje, Borås och Halmstad är några av de större orter man lägger till i beställningsområdet för matkassarna, tillsammans med en rad mindre orter i Skåne, Västra Götaland, Halland, Södermanland och Uppland.

Enligt Årstiderna är det bland annat den ökande gröna trenden som ligger till grund för expansionen, där den nyligen lanserade veganska matkassen är en av de som säljer bäst för företaget.

Läs också: Nu kommer matkassen för singlar

– Alla våra råvaror kommer från gårdar där odling och djuruppfödning sker helt ekologiskt och det är något vi ser att allt fler hushåll i Sverige uppskattar, säger Rachel Seow Sosa, marknadsansvarig på Årstiderna, i ett pressmeddelande.

En annan nyhet från företaget är att man ökar sortimentet med kassar för singelhushåll, där kassarna består av varor i mindre förpackningar och storlekar för att på så sätt minska matsvinnet.
Mer om:Årstiderna


Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

De startar Sveriges första bryggeri för energidrycker

Bolaget 13:e Protein import köper småländskt Kopparbergsbryggeri – siktar mot en produktion av minst 20 miljoner burkar om året.

Framgångsrikt år för Lidl

Handeln behöver hjälp med återfallsförbrytarna

Yrkeskriminella är handelns största säkerhetshot.

Stark öppning för digital matförsäljning

Fortsatt uppåt för Pricer

Nyhetsbrev

Våga stå ut i ostdisken

Sabis Fältöversten är en prisbelönt veteran som kämpat – och vunnit på Dagligvarugalan i flera år.

Arkiv

Chefsintervjun
Så ska han maxa Icas fördelar

Icagruppens Per Strömberg berättar om hur koncernen ska fortsätta att växa.

Plus

Inköparna jagar smarta måltidslösningar

Orklas resultat lägre än i fjol

Fairtrade-försäljning ökade med mer än 200 miljoner

Svensken handlade Fairtrade-märkta varor för i genomsnitt 376 kronor under förra året.

Instagram Shopping till Sverige

Linas lättar på kassen

Påspant – en succé

Coca-cola gick bättre än väntat

Lidl når ända fram

Kedjan närmar sig expansionsmålet.

Fossilfri råvara viktigast för dagligvarubranschen

1

Krönika:
Ledare
När blir ekologiskt hygienfaktor?

Irlands läskskatt får grönt ljus

Specifik skatt på sötade drycker är inte diskriminerande mot andra livsmedel med tillsatt socker.

Svagt uppåt för Strongpoint

Oväntat bra för Cloetta

Butik på Södermalm får klartecken

Nu ska alla butiker bli lättillgängliga

Tyskarna förväntas växa

Axfood ökade 7,6 procent

Högre försäljning och vinst trots tyngande e-handel.

Expanderar vidare till Älmhult

Pressbyrån på Karolinska

Krönika
Är det verkligen någon idé att sopsortera?

Läskförsäljningen sjönk som en sten

Under en vecka – var fjärde handlare utsatt för stöld

Vill stoppa tjuvarna med fiktivt parti

Mötet
"Framtiden är färdigpaketerade lösningar"

Coop får Guldfisk

Coop stänger Fakta-butiker

Krönika
Så överlever du ”butiksdöden”

Krönika: Matpriskollen: Bra och dåliga priser

På nytt jobb
Ny färskvaruchef på Coop

Sänd till en kollega

0.232