Icas kampanj drog in miljoner under julen

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Kunderna drog in nästan fem miljoner kronor till förmån för utsatta barn.

Ica Sveriges julkampanj där mellan 50 öre och fem kronor per vara av 13 utvalda varor gick till World Childhood Foundation drog totalt in 4,7 miljoner kronor under perioden mellan vecka 47 och 52.

Samtidigt pågick kampanjen #merdegtillungarna på Instagram där varje bild på saffransbak som taggades bidrog med 25 kronor till insamlingen. Kunder kunde även skänka sin bonuscheck under kampanjtiden.

– Vi är stolta över att tillsammans med våra kunder och Ica-butikerna bidra till Childhoods viktiga arbete med att förebygga övergrepp mot barn. Ica har stöttat Childhoods arbete sedan 2003 och det känns lika aktuellt nu som då, säger Anders Svensson, vd för Ica Sverige i ett pressmeddelande.



Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Arlövbutiken lägger ner

Plus

Stolt butikschef vill njuta av livet

Kjell Nyberg började sin yrkesbana 1972 som vagndragare och tomglasmottagare på Obs i Valbo. Han minns sin första lön som var hela 6,25 kronor i timmen. Nu ser han fram emot att vara ledig.

Nu kan vi bre olivolja på mackan

Små bryggerier tror på sig själva

Lönsamheten för många mikrobryggerier uppges vara låg, enligt en enkätundersökning genomförd av LRF. Samtidigt är framtidstron stark och en stor del tror på snabb vändning.

Lidl vill tillbaka till Norge

Nyhetsbrev

Läkare slängde patientjournaler på Lidl

Arkiv

De ska aktivera kupongerna direkt i hyllan

Arla ökar starkt på flera områden

Koncernens omsättning upp med cirka 8 procent – främst på grund av högre försäljningspriser.

Dagligvarugalan
"Våga välja bort artiklar"

Det säger Anders Eriksson, Ica-handlare på Ica Kvantum Vellinge som blev ”Årets Mejeriavdelning” på Dagligvarugalan 2017.

Plus

Fri Köpenskap 75 år
Packat och klart för matkunderna

De är bäst på miljömärkt fisk

Studie: Livsmedel inte problemet när det kommer till mikroplaster

Matpriserna sjönk under årets första månad

Coops uppsagda Postnordavtal – regel snarare än undantag

Butiken får el från taket

Bättre resultat för Scandi standard

Lidls reklam inför rätta

Jämförelse mellan kedjans egna produkter med andras gick för långt enligt leverantörerna.

Krönika:
Krönika
Hur vill du ha det med säljarna?

Krönika: Glad Nouroz!

På nytt jobb
Efter 16 år – nu slutar hon på Virke

Lidl öppnar ny butik i Mora

Ersätter den gamla butiken.

Företag anmälda för brister i kemikaliekontroll

Coop säger upp sitt avtal med Postnord

Krönika: Matpriskollen: Vegetariskt fortsatt trendigt

På nytt jobb
Ny vd på Strongpoint

Itab levererar till Spanien

Renkorv inte alltid ren

Handlarna mer optimistiska

Pricer ökar omsättningen

Netto – ett skrämmande exempel

Snacksen lyfte Pepsico

Unilever hotar med att lämna Facebook

Näthandel stärker konkurrens

Hemköp vill förbättra sin Karma

Hoppfulla ministrar efter möte

Gurkorna blir till ”ortens batonger”

Sänd till en kollega

0.222