23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Coca-Cola – en schlager i 65 år

”Koffeinhaltiga läskedrycker blir knappast schlager här”, spådde Fri Köpenskap i en rubrik 1953 inför Sverige-lanseringen av Coca-Cola.

Slutsatsen var förhastad, men genom åren har många varumärken kommit och försvunnit.

Få minns exempelvis ”rikssockerdrickan” Sang.

”Det är inte tufft att dricka sockerdricka. Är man ute med gänget beställer man inte in en sockerdricka till bordet. Man tar en Coca-Cola eller något annat som inte låter så barnsligt”, hette det i Fri Köpenskap när ”rikssockerdrickan” hade premiär på 60-talet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.172|instance-web04