23948sdkhjf

Hon är ny press- och pr-ansvarig på Lidl

| Av Joachim Björk | Tipsa redaktionen

Pr-konsult stärker kedjans kommunikationsavdelning.

Lidl har rekryterat Petra Whitehead som ny press- och pr-ansvarig för verksamheten i Sverige. Hon har många års erfarenhet som pr-konsult och kommunikationsrådgivare bakom sig.

Petra Whitehead har arbetat med strategisk pr och kommunikation i 16 år med stort fokus på livsmedelsbranschen. De senaste tio åren som frilans med den egna byrån Whitehead PR, som grundare och delägare av pr-byrån Oakriver och som teamchef på H&K Strategies. På kundsidan har hon haft rollen som presschef på KF Fastigheter och som kommunikatör och pressansvarig på bland annat Coop Sverige.
– Lidl är på många sätt ett drömvarumärke för mig och ett företag där i princip alla de frågor som jag brinner för finns samlade under ett tak; mat och dryck, hållbarhet, handel, fastigheter, kvalitet och samhällsfrågor, säger hon i ett pressmeddelande.

Läs också: Engångsgrillarna försvinner ur sortimenten
– Petra kommer ha en nyckelroll i vårt nya kommunikationsteam. Hennes breda erfarenhet från olika branscher på både konsult- och kundsidan är mycket värdefull för Lidl, säger Bella Goldman, marknads- och kommunikationsdirektör på Lidl Sverige.
Petra tillträdde tjänsten den 1 mars.

Mer om: Lidl | Petra Whitehead | pr | press
Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Syskontrio säljer Ica Kvantum

Duni vinner på prishöjningar

Coop testar pop up-butik: ”Som en minimarket”

Bergendahls skapar ny grossist för utländsk mat – stärker Matrebellerna

Efter knivattacken på Maxi – Arbetsmiljöverket kräver åtgärder

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Engångsgrillarna försvinner ur sortimenten

Arkiv

Siffrorna: Fairtrade ökar kraftigt

Efter tio år - nu säljer han Ica-butiken

Convenience fortsätter växa

Listan: Så ser kedjornas emv-andelar ut

Ica-butik fick nazistflagga hissad på påskafton

Axfoods lager – nu spårbarhetscertifierade

På nytt jobb
Orkla med ny kommunikationsdirektör

Påskens vinnare och förlorare: ”Grillat sköt i höjden”

Coop-fusionen får ytterligare kritik: Förre vd:n uppmanar att rösta nej

GDL vann Bergendahls upphandling

Nu släpps nytt Hemköpskoncept – måltidsrummet: ”Uppgradering av Hemköp City”

Hemköp Mall of Scandinavia i Solna norr om Stockholm blir testbutik.

Han får fängelse för hästköttsskandalen

Plus

Chefsintervjun
"Enorm potential med havren som råvara"

Mats Liedholm vd på Fazer Sverige berättar i Chefsintervjun om hur anrika företag blir innovativa och om hur fler borde testa att jobba på Ica.

Ett år efter branden – nu öppnar Icabutiken igen

Ica-butik har brunnit ned

6

Unik undersökning: Willys billigast, Hemköp och Nära dyrast

En småbarnsfamilj kan spara 15 000 kronor per år beroende på val av butik.

Anammas kunder slussas till Coop

Plus

Mötet
Utmaning: "Alla ska dra åt samma håll"

Varje dag äter vi svenskar cirka sex miljoner ägg, ett halvt ägg per person och dag. Astrid Lovén Persson jobbar för att den siffran ska öka. "Ett ägg per dag tycker jag man kan äta."

1

Chefen har ordet
Dags för branschen att våga stå upp

Debatt
Finns delikatesser bara i Sydeuropa?

Köttföretag får böta efter sågolycka

Slakteri skållade levande kycklingar

Fler butiker börjar med komposterbara påsar

Axfood fortsätter köra med Circle K

Krönika
Därför ökar mobilerna försäljningen i butik

"Den lille" Brugsen försvinner i Danmark

Butikerna hyllar vårbudgeten

Plus

Non food kryper närmare maten

Hyvlade timmar i Norrköping återställda

Slopar buräggen i emv

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.152