Spendrups utser ny marknadsdirektör

| Av Niklas Kallin Thander | Tipsa redaktionen

Efter flera ledande uppdrag inom Spendrups tar Henrik Åström över rollen.

Spendrups bryggeri utsåg i mars en ny marknadsdirektör efter att nuvarande direktören Leif Börjeson utsetts till ny vd för dotterbolaget Spring wine and spirits.

Från 1 maj tar Henrik Åström, närmast varumärkesdirektör för Spendrups brands, över rollen. Han har arbetat för koncernen i två perioder sedan 2008, vilket bland annat inneburit uppdrag som marknadschef för området öl och ansvarig för affärsutveckling. Däremellan arbetade han ett drygt år som marknadschef för Max, innan han gick tillbaka till Spendrups.

I sin senaste roll som varumärkesdirektör har han bland annat arbetet med utveckling av samarbetet mellan Spendrups bryggeri och Spendrup brands, och dessutom med förvärvet av varumärket Trocadero.

Läs också: Glassbolag och bryggerier rekordnjuter i värmen

Att den nya marknadsdirektören har lång erfarenhet inom Spendrups ser vd Fredrik Spendrup som en viktig del.

Läs också: Vasa bryggeri tar tillbaka klassiker

– Det känns mycket bra att Henrik tar över som marknadsdirektör. Han har många relevanta erfarenheter från flera olika roller inom Spendrups, nu senast Spendrup brands, och dessutom ett brett nätverk som gör att han har mycket goda förutsättningar att lyckas. Dessutom har Henrik jobbat i en liknande roll utanför Spendrups vilket jag tror ger bra och värdefulla perspektiv på uppdraget, säger han i ett pressmeddelande.

Henrik Åström kommer i sin nya roll också ingå i ledningsgruppen för Spendrups bryggeri.


Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Axfood slog förväntningarna

Sommarvädret gynnsamt under andra kvartalet.

Skörden den lägsta på över 25 år

Optifreeze i stort avsiktsavtal

Cloetta ska nå nya konsumenter

Ny butikschef på Coop Munkedal

1

En av fem svenskar är ovetandes om bäst före

Nyhetsbrev

Hit kommer Lidl härnäst

Arkiv

Så sålde Ica i juni

Zoéga satsar mot nollutsläpp

Amazon öppnar ny kassalös matbutik

Coop Extra blir Coop i Degerfors

Nya detaljplanen får kedjan att ta nya grepp.

Snacksföretag slår sina påsar ihop

En avsiktsförklaring om ett samgående mellan Rootfruit och Exotic snacks är undertecknat – tillsammans vill man bli marknadsledare inom premiumsnacks.

Lidl skrotar engångsartiklar av plast

26 miljoner att söka för eko-ökning

Ökande e-handel ställer nya krav på livsmedelsförpackningar

Nyttigt och hållbart - om svensken själv får välja

Mat som är nyttig för både kropp och miljö gör svenskarna gladare, enligt en attitydundersökning som Axfood gjort.

Handlare fick pris som Årets unga företagare

Så många svenskar väljer vegetariska måltider

Coops matometer visar utfallet i maj.

Ica fortsätter med Postnord

Hon blir Arlas nya vice ordförande

Utsågs på torsdagens styrelsemöte.

Då öppnar nya EKO utanför Sundsvall

Birsta City blir skådeplatsen för 8 200 kvm stor butik.

Byter från Handlarn till Tempo

Larmrapporten: Hoten och våldet ökar i handeln

Den växande brottsligheten får anställda att lämna jobbet.

Hit kommer Icas nya Kvantum-butik

Ica backar om Bromma Blocks

På nytt jobb
Rekryterar internt till topposition

På nytt jobb
Netto får etableringsdirektör

Konkurrensverket: Otillbörliga handelsmetoder förekommer

Coop Forum Ingelsta stänger

Här är Svensk Digital Handels nya vd

Det är svenskarnas favoritbär

Uppgifter: Microsoft utmanar Amazon om kassalösa butiker

Axfood och Lidl naggar på Coop

Smoothiebolag ska in på börsen

Matpriserna drar ifrån

Willys kommer till Söder

Sänd till en kollega

0.266