Spendrups utser ny marknadsdirektör

| Av Niklas Kallin Thander | Tipsa redaktionen

Efter flera ledande uppdrag inom Spendrups tar Henrik Åström över rollen.

Spendrups bryggeri utsåg i mars en ny marknadsdirektör efter att nuvarande direktören Leif Börjeson utsetts till ny vd för dotterbolaget Spring wine and spirits.

Från 1 maj tar Henrik Åström, närmast varumärkesdirektör för Spendrups brands, över rollen. Han har arbetat för koncernen i två perioder sedan 2008, vilket bland annat inneburit uppdrag som marknadschef för området öl och ansvarig för affärsutveckling. Däremellan arbetade han ett drygt år som marknadschef för Max, innan han gick tillbaka till Spendrups.

I sin senaste roll som varumärkesdirektör har han bland annat arbetet med utveckling av samarbetet mellan Spendrups bryggeri och Spendrup brands, och dessutom med förvärvet av varumärket Trocadero.

Läs också: Vasa bryggeri tar tillbaka klassiker

Att den nya marknadsdirektören har lång erfarenhet inom Spendrups ser vd Fredrik Spendrup som en viktig del.

Läs också: Snart påbörjas Trocadero-flytten

– Det känns mycket bra att Henrik tar över som marknadsdirektör. Han har många relevanta erfarenheter från flera olika roller inom Spendrups, nu senast Spendrup brands, och dessutom ett brett nätverk som gör att han har mycket goda förutsättningar att lyckas. Dessutom har Henrik jobbat i en liknande roll utanför Spendrups vilket jag tror ger bra och värdefulla perspektiv på uppdraget, säger han i ett pressmeddelande.

Henrik Åström kommer i sin nya roll också ingå i ledningsgruppen för Spendrups bryggeri.


Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Pressbyrån på Karolinska

Krönika
Är det verkligen någon idé att sopsortera?

Expanderar vidare till Älmhult

Läskförsäljningen sjönk som en sten

Lakritskedjan expanderar

Nyhetsbrev

Under en vecka – var fjärde handlare utsatt för stöld

Arkiv

Vill stoppa tjuvarna med fiktivt parti

Ingen tillväxt för Gekås – för första gången

Falska korvar förbjuds i Frankrike

Kött-liknande i form och smak – visst, det går bra. Men marknadsför du vegetariska livsmedel med ord närmare kött väntar nu dryga böter i Frankrike.

Mötet
"Framtiden är färdigpaketerade lösningar"

Coop får Guldfisk

Västerbottnisk falafel ger sig in i dagligvaruhandeln

Utökar fokus från restaurang och storhushåll - går in i Coop- och Ica-butiker.

Coop stänger Fakta-butiker

Plus

Så laddar sommarbutikerna för värmen

Sommar, turister och rekordkassor. Juni, juli och augusti är högsäsong i många butiker.

Plus

Här gör fryst succé

Ica Maxi Kalmar förklarar varför de nått stora framgångar inom djupfryst.

Krönika: Matpriskollen: Bra och dåliga priser

Arla ska spara in miljarder

Mejerikoncernen ska göra kraftiga nedskärningar och inför anställningsstopp.

På nytt jobb
Han tar över på Stockholms Handelskammare

Kliver in i vd-rollen efter Maria Rankka.

Reklamkampanj kritiserad – företaget ändrar

Krönika
Så överlever du ”butiksdöden”

Starbucks blir råare

Malmöbaserade företaget Get Raw inleder samarbete.

På nytt jobb
Ny färskvaruchef på Coop

Apotek Hjärtat öppnar två nya minutkliniker

Krönika
Brott tar tid från service i butik

1

Ohlström blir KF:s nye ordförande

Färska kryddor utan krukor

Fullpackat på färskvarumässa

Dags att anmäla alla brott

Butik kommer till Kiruna – trots allt

Plus

Kvarghajpen över

Butiken breddas i Gamleby

KF sneglar på bolånemarknaden

De har Sveriges nöjdaste kunder

Nu öppnar kedjan butik i Uppsala

Han har årets favoritbutik

Närbutik rånad i Stockholm

Sänd till en kollega

0.191