23948sdkhjf

De har grönaste varumärket

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Tar förstaplatsen bland 85 varumärken.

Coop är det grönaste varumärket om kunderna själva får välja, det framgår av en undersökning som utförts av konsultföretaget Differ. När 1000 respondenter fick välja från en lista på 85 varumärken valdes framförallt Coop och när de utfrågade själva fick välja svarade de Änglamark, Coops egna varumärke, vilket blir åttonde vinsten på lika många år.

– Det känns fantastiskt att vinna! Vi har sedan länge varit ledande inom hållbarhet och detta hjälper och sporrar oss att bli ännu bättre – tillsammans gör vi skillnad. Vi har Sveriges högsta försäljningsandel inom eko i dagligvaruhandeln och Änglamark är ett av Sveriges största enskilda varumärken inom den kategorin. Att vi vinner visar att vi är på rätt väg, säger Louise König, hållbarhetschef på Coop i en kommentar.

Mer om: Änglamark | Coop | miljö | Pris
Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Apotek Hjärtat ska komplettera Coop och Eurocash – ingen Ica planerad – ännu

På nytt jobb
Han blir ny finanschef på Ica-handlarnas Förbund

Ledare
Fri Köpenskap ökar snabbt – Tack för förtroendet!

Chefen har ordet
Så tog vi oss genom skärselden

De kan vinna Icas entreprenörspris

Nyhetsbrev

Så mycket ökade försäljningen i januari

Arkiv

Här är Ica-handlaren som pressar priserna på nätet

En enskild Ica Nära-handlare på vischan pressar priserna för 56 andra Ica-butiker i Stockholmsområdet. ”Vi har satt en tydlig prisstrategi”.

Swish vill erövra dagligvaruhandeln: Utrullning i 20 000 kassor

Crunchfish och Clearon lanserar gemensam lösning.

På nytt jobb
UPPDATERAD: Icadirektör blir vd på Martin & Servera

Strategi- och affärsutvecklingsdirektören ersätter Håkan Åkerström.

Gotlandsbageri återuppstår – i Coops regi

Varsel när Coop byter köttleverantör

Plus

Dagligvarugalan
Intern utmaning sporrade avdelningen

Två stora mål uppfyllda under året. Frysavdelningen visar positiva siffror och det blev vinst i Dagligvarugalan. Tobias Eklund sporras av tävlingar.

Kinnevik: "Därför satsar vi på Mathem"

Första Biofach för Business Sweden

Här landar butikens egna odling

Maxi-handlare tar närodlat ett steg vidare.

Lidl expanderar i Malmö

Plus

Dagligvarugalan
All in med bredbar olivolja

Plus

Så tar du vara på turismen

Turister spenderar miljarder varje år - dagligvaruhandeln har mycket att tjäna.

E-handelsexperten om Mathem-affären

Plus

Stenkoll på säsongen säljer växter

Så blir du en stjärna på det gröna.

Kinnevik går in som största ägare i Mathem

På nytt jobb
Ica-profil blir ny vd hos Fazer

Framgång för Pricer

FTI överklagar domstolsbeslutet

Tvisten fortsätter om avtalet som ger konkurrent tillgång till FTI:s återvinningsstationer.

Arla till försvar: ”Vi tittar inte på Oatly”

Probi lyfte under året

Ny frifräsare till Örebro

Pricer i avtal med baltisk dagligvarukedja

De är landets bästa spelbutik

Arla satsar på havre

Coca-Cola med ny smak

Chefen har ordet
Ingen vill neka någon att handla

På nytt jobb
Apotekskedja värvar från Ica

Nu kan du leasa bil hos Lidl

Uppskjuten Luleåbutik kan bli klar i år

Betaltjänster försvinner när avtal sägs upp

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.219