De blev årets Convenience-butik

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Härnösandsbutik känd för sina semlor vann pris.

Det blev familjen Engström; mor samt döttrarna, Kristina, Angelica och Sophie, innehavare av Gulf i Härnösand som vann utmärkelsen Årets Convenience-butik på årets Convenience Retail Awards.

Läs också: De har Sveriges nöjdaste kunder

Priset som delades ut på Axfood Närlivs Servicehandelsdagar i Göteborg av branschorganisationen Convenience Stores Sweden gick till butiken för deras satsningar på måltidslösningar, från en gammal bilverkstad på väg mot ett supermodernt restaurangkök. Butiken har även gjort sig kända för sina semlor, under fettisdagen sålde de hela 6 711 semlor och totalt 40 000 semlor på fyra månader.

– Vi älskar att jobba har alltid varandra att bolla idéer med. Dessutom har vi underbara kunder som hela tiden peppar oss att hitta på nya lösningar. Att vi de senaste åren fått uppmärksamhet i branschen för vår semmelförsäljning och våra utbyggnadsplaner, har också taggat oss, säger Kristina, Angelica och Sophie Engström i en kommentar.

Totalt 19 rörelser anmäldes varav blev tre blev nominerade, priset är att få följa med på den studieresa som Convenience Stores Sweden arrangerar nästa år.



Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Snusjätten hoppas på dollareffekt

Engångsgrillar säljs trots stopp

Elektronikkedjan ska minska matsvinnet

Butikerna stöttar bönderna

Osäkert om Axfoods tillväxtmöjligheter

Ica fortsätter expandera

Nyhetsbrev

Minskad framtidstro hos handlarna

Arkiv

Axfood slog förväntningarna

Sommarvädret gynnsamt under andra kvartalet.

Skörden den lägsta på över 25 år

Optifreeze i stort avsiktsavtal

Cloetta ska nå nya konsumenter

Ny butikschef på Coop Munkedal

1

En av fem svenskar är ovetandes om bäst före

Hit kommer Lidl härnäst

Amazon öppnar ny kassalös matbutik

Så sålde Ica i juni

Zoéga satsar mot nollutsläpp

Coop Extra blir Coop i Degerfors

Nya detaljplanen får kedjan att ta nya grepp.

Snacksföretag slår sina påsar ihop

En avsiktsförklaring om ett samgående mellan Rootfruit och Exotic snacks är undertecknat – tillsammans vill man bli marknadsledare inom premiumsnacks.

Lidl skrotar engångsartiklar av plast

26 miljoner att söka för eko-ökning

Ökande e-handel ställer nya krav på livsmedelsförpackningar

Nyttigt och hållbart - om svensken själv får välja

Mat som är nyttig för både kropp och miljö gör svenskarna gladare, enligt en attitydundersökning som Axfood gjort.

Handlare fick pris som Årets unga företagare

Ica fortsätter med Postnord

Byter från Handlarn till Tempo

Ica backar om Bromma Blocks

På nytt jobb
Rekryterar internt till topposition

På nytt jobb
Netto får etableringsdirektör

Konkurrensverket: Otillbörliga handelsmetoder förekommer

Coop Forum Ingelsta stänger

Här är Svensk Digital Handels nya vd

Det är svenskarnas favoritbär

Uppgifter: Microsoft utmanar Amazon om kassalösa butiker

Axfood och Lidl naggar på Coop

Smoothiebolag ska in på börsen

Sänd till en kollega

0.165