23948sdkhjf

Lidl vill ändra sin image

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Vill ändra på bilden av ”lågpriskedja” med nytt kommunikationskoncept.

Lidl är trötta på bilden av sig själva som en lågpriskedja med lägre kvalitet och ska nu, efter att ha bytt reklam- och PR-byråer försöka ändra på den bilden.

Läs också: Odlare i avtal med 101 Lidl-butiker

– Vi vill belysa att vi inte är en lågpriskedja utan att det snarare är konkurrenterna som är högpriskedjor. Vi vill slå hål på myten att hög kvalitet alltid är dyrt och att fler ska upptäcka fördelarna med att handla hos oss. Både när det gäller kvaliteten på våra produkter men också när det kommer till den markanta skillnaden i plånboken, säger Johannes Fieber, Sverigechef på Lidl i ett pressmeddelande.

Lidl som vill växa på den svenska marknaden lanserar sitt kommunikationskoncept under namnet ”Allt annat är olidligt”.

– Bitarna föll på plats med konceptet ”Allt annat är olidligt” som lyckas förstärka Lidls egenheter och fördelar på en och samma gång. För oss kreatörer är det ett drömscenario att få jobba med ett varumärke som vågar utmana och stå för att de är annorlunda – och dessutom med ett koncept som är så flexibelt, säger Johan Sundberg, copywriter på Volt, en av tre byråer som arbetar med kampanjen.

Det nya kommunikationskonceptet lanseras genom en reklamkampanj som omfattar radio, - TV, och bioreklam, printannonser, utomhustavlor, butikskommunikation, sociala medier och reklamblad.

Mer om: Lidl
Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

Dagligvarugalan
Intern utmaning sporrade avdelningen

Två stora mål uppfyllda under året. Frysavdelningen visar positiva siffror och det blev vinst i Dagligvarugalan. Tobias Eklund sporras av tävlingar.

Så ska Swish erövra dagligvaruhandeln

Gotlandsbageri återuppstår

Första Biofach för Business Sweden

Varsel när Coop byter köttleverantör

Nyhetsbrev

Här landar butikens egna odling

Maxi-handlare tar närodlat ett steg vidare.

Arkiv
Plus

Dagligvarugalan
All in med bredbar olivolja

Lidl expanderar i Malmö

Kinnevik: "Därför satsar vi på Mathem"

På nytt jobb
UPPDATERAD: Icadirektör blir vd på Martin & Servera

Strategi- och affärsutvecklingsdirektören ersätter Håkan Åkerström.

Plus

Så tar du vara på turismen

Turister spenderar miljarder varje år - dagligvaruhandeln har mycket att tjäna.

Här är Ica-handlaren som pressar priserna på nätet

En enskild Ica Nära-handlare på vischan pressar priserna för 56 andra Ica-butiker i Stockholmsområdet. ”Vi har satt en tydlig prisstrategi”.

E-handelsexperten om Mathem-affären

Plus

Stenkoll på säsongen säljer växter

Så blir du en stjärna på det gröna.

Framgång för Pricer

På nytt jobb
Ica-profil blir ny vd hos Fazer

Kinnevik går in som största ägare i Mathem

1

Därför älskar och hatar kunderna emv

FTI överklagar domstolsbeslutet

Tvisten fortsätter om avtalet som ger konkurrent tillgång till FTI:s återvinningsstationer.

Probi lyfte under året

Så lätt saboteras butikens kylar

Här är Pressbyråns plan för obemannade butiker

Pressbyråns obemannade kontorsbutiker kan bli fem gånger så stora som på bilden och en del av projektet är att testa tekniken för framtiden.

Walmart slutar leverera

Arla till försvar: ”Vi tittar inte på Oatly”

Pricer i avtal med baltisk dagligvarukedja

Ny frifräsare till Örebro

De är landets bästa spelbutik

Arla satsar på havre

Coca-Cola med ny smak

Chefen har ordet
Ingen vill neka någon att handla

På nytt jobb
Apotekskedja värvar från Ica

Nu kan du leasa bil hos Lidl

Uppskjuten Luleåbutik kan bli klar i år

Betaltjänster försvinner när avtal sägs upp

Här öppnar restaurangutmanaren

På nytt jobb
Klart med ny vd för FTI

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.195