23948sdkhjf

Lidl vill ändra sin image

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Vill ändra på bilden av ”lågpriskedja” med nytt kommunikationskoncept.

Lidl är trötta på bilden av sig själva som en lågpriskedja med lägre kvalitet och ska nu, efter att ha bytt reklam- och PR-byråer försöka ändra på den bilden.

Läs också: ”Lågpris större hot än Amazon”

– Vi vill belysa att vi inte är en lågpriskedja utan att det snarare är konkurrenterna som är högpriskedjor. Vi vill slå hål på myten att hög kvalitet alltid är dyrt och att fler ska upptäcka fördelarna med att handla hos oss. Både när det gäller kvaliteten på våra produkter men också när det kommer till den markanta skillnaden i plånboken, säger Johannes Fieber, Sverigechef på Lidl i ett pressmeddelande.

Lidl som vill växa på den svenska marknaden lanserar sitt kommunikationskoncept under namnet ”Allt annat är olidligt”.

– Bitarna föll på plats med konceptet ”Allt annat är olidligt” som lyckas förstärka Lidls egenheter och fördelar på en och samma gång. För oss kreatörer är det ett drömscenario att få jobba med ett varumärke som vågar utmana och stå för att de är annorlunda – och dessutom med ett koncept som är så flexibelt, säger Johan Sundberg, copywriter på Volt, en av tre byråer som arbetar med kampanjen.

Det nya kommunikationskonceptet lanseras genom en reklamkampanj som omfattar radio, - TV, och bioreklam, printannonser, utomhustavlor, butikskommunikation, sociala medier och reklamblad.

Mer om: Lidl
Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Efter vd:bytet – tre till lämnar HK Scans styrelse

Netto inleder lågpriskrig

På nytt jobb
Ny franchisetagare på Coop

"Varför är O’boy slut?"

På nytt jobb
Ny handlare i Skövde

Nyhetsbrev

Mathem och Clas Ohlson vidgar samarbetet

Ett år efter starten innehåller var tioende order hos Mathem varor från Clas Ohlson. Nu vidgas samarbetet.

Arkiv

På nytt jobb
Lidl rekryterar byggprojektledare

Tre gånger ljusare

Handlarna tappar tron till jul

Ica-handlaren köpte AIK:s första evighetskort

Plus

Mötet
Hon vässar ledarskapet ytterligare

Hållbarhetschefen på Ica om sitt MBA-stipendium.

Maxhalt kan stoppa energidrycker

Plus

Dagligvaruhandeln missar årligen hundratals miljoner kronor

Experten: Vilja och och kunskap saknas om nya kundgrupper

Så ska Ica starta e-handel i Baltikum

Plus

”Vi säljer varor från hela världen”

Krönika
Vinst att samarbeta med leverantörer

”Lågpris större hot än Amazon”

Urban Deli vidgar Axfood-samarbete

Brott mot livsmedelslagen kan ge fängelse

Plus

Matens framtid finns i Stockholm

Han startar lokal näthandel

Axfood ökar ägandet i Urban Deli

Ökar från 50 till drygt 90 procent ägandeskap och fördjupar samarbetet.

Var femte handlare utsatt för hot

Så svarar handlarna i Trygghetsbarometern från Svensk Handel.

Handeln förväntas stå emot lågkonjunkturen

Ica-butik stänger

Coop dubbla finalister

Dole säljer i Sverige och Finland

Ekologisk mat är sämre för klimatet

1 500 protesterar mot Ica-nedläggning

Postpanik på Coop

Debatt
”Framtidssäkra med omnikanal – titta på Hema”

Axfoods nya grepp ska vässa e-handeln

Priserna fortsätter att dala

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

Ledare
Gott nytt logistikår 2019!

Easyfill i deal med Carrefour

Sänd till en kollega

0.18