23948sdkhjf

Nu kommer Paradiset hem

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Lanserar fullskalig näthandel.

Den ekologiska dagligvarukedjan Paradiset med lokaler i Stockholm meddelar att deras näthandel öppnar upp den 22 maj.

Läs också: Paradiset: ”Andra butiker fotar vårt utbud”

Satsningen som annonserades redan efter kedjans framgångsrika crowdfundingkampanj kommer först att rikta sig mot de cirka 2,3 miljoner innevånarna i Stockholms län men kommer under hösten att expandera vidare till västkusten, södra Sverige och städer längs Norrlandskusten och på så vis nå ungefär 3 miljoner fler potentiella kunder. Torrvaror, hälso- och skönhetsprodukter kommer dock att levereras till hela landet från start.

– Maten vi äter är avgörande för vår hälsa och hur vi mår. Paradisets mission är att tillgängliggöra bra och hälsosam mat till så många som möjligt. Därför känns det otroligt roligt att lansera vår e-handel så att vi kan ge ännu fler svenskar möjlighet att ta makten över maten de äter, säger Johannes Cullberg, grundare av Paradiset i ett pressmeddelande.

För leveranserna, som är fullt ut klimatkompenserade kommer Besttransport,
Postnord, Airmee och Gordon Delivery att stå för. Beställningar som läggs senast 23.59 kommer
att levereras dagen efter, mellan 17-22 och under försommaren kommer Paradiset att införa leverans samma dag.



Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Mötet
"Kanske är jag lite för tydlig med medarbetarna"

Bella Goldman följer sitt hjärta och andas företaget hon jobbar på. – Sådan har jag alltid varit på gott och ont, säger hon.

Klart med Coops nya bygge

Butiken öppnar nästa vinter.

Första spadtaget för City Gross tredje

Smakstart för Fodis crowdfunding

Dagligvarugalan
Tipsen: Så fick Maxi Partille klirr i kassan

Tajta band med leverantörerna fick fart på försäljningen. Brödavdelningen växer dubbelt så snabbt som övriga butiken.

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Snabbväxande nykomlingar på tech-listan

Arkiv

Svidande kritik mot livsmedelsjättarna

Plus

Nu hårdnar leveranskriget

Mötet
Axfoods HR-direktör slutar

Två butiker – två anlagda bränder

Fazer säljer världens mest sällsynta choklad

Nu släpps Coops nya app

Fri Köpenskap kan avslöja alla funktionerna.

På nytt jobb
Hon är ny på Coop Nord

Ny Coop i Icas gamla lokaler

Här öppnar City Gross

Butikskedja i samarbete med Sensec

Lidl driver lastbil på eget avfall

Handlarna tror på julen

Butiken satsar på expressbeställning

Ny Ica Maxi där Coop Forum misslyckades

Butiken blir 6 000 kvadratmeter.

Torkan slår mot julgranarna

Ny vision och design från Stjärnägg

Matpriserna har sjunkit

Nu kommer panten till näthandeln

Nytt samarbete ger kunden möjlighet att panta från hemmet.

Pantade förpackningar sparade 150 000 ton CO2

De ska få svenskarna att upptäcka polska smaker

På nytt jobb
Han tar över i Jakobsberg

Ytterligare en Ica-butik upphör

Stal kött – och ville ha pengar tillbaka

Coca Cola fick rätt mot norsk läsk

Synliga svenskar rider på trendvåg

Krönika
Butiksupplevelsen behöver inte vara fantastisk – men ”rätt”

Butik nummer tre till Kista Galleria

1

Ledare
Lätt som en plätt sälja mer grönsaker

Butiker måste informera om vem som filmar

Matpriskollen: Bus, godis – eller clementiner?

Sänd till en kollega

0.282