23948sdkhjf

Bergendahls lanserar nytt premiummärke

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Upp till 100 nya EMV-produkter på City Gross.

Egna varumärken (EMV) är ett växande sortiment i dagligvaruhandeln och Bergendahls ska nu bygga vidare på sitt egna sortiment med ett nytt premiummärke under namnet Favorit Finfina. Det nya märket är tänkt att komplettera de redan existerande märkena Budget och Favorit.

Läs också: Matvärlden köper City Gross-butik

– Det här är en naturlig utveckling till för de kunder som vill ha lite högre kvalitet, säger Torbjörn Larsson, inköpschef kategori/EMV, Bergendahls Food till Fri Köpenskap.

Om allt går som det ska kommer det nya sortimentet att lanseras i butik under december i år och då med produkter med italienskt tema bestående av bland annat skinka, pasta, olivolja, marmelad och ost.

I början förväntas cirka 10-15 produkter vara med vid lanseringen men målet är att det ska finnas cirka 100 produkter i butik i slutet av 2019. Enligt Torbjörn Larsson kommer det nya sortimentet variera i omfattning och tema.

– Men framförallt kommer det att handla om kolonial- och färskvaror, vi kommer inte att ha några nonfood-varor, säger han.

Mer om: Bergendahls | Citygross | EMV
Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Här är City Gross nya convenience-butiker

Butiker på 700 till 1 200 kvadratmeter med brett utbud och större tillgänglighet.

Ica Nära-handlare bygger egen bistro

Dagligvarugalan
Sista chansen nominera till Dagligvarugalan

Årets butik-juryn har varit landet runt för att hitta de bästa kandidaterna.

Kraftig kritik mot livsmedelskontrollerna

Dämpad vår för livsmedelsföretagen

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Krönika
"Visst kan man tävla i innovationer"

Arkiv

Glutenfritt bageri till Ica – via Fazer

Coop lägger ned – på grund av gruva

På nytt jobb
Ny CDO på Ica: "Kraft till tech"

Tuff resa mot rätt temperatur

Energiomställning är en svår resa då butiks-besöket ska vara attraktivt

Direkten öppnar i Baronen

Ica rullar ut cykeldepåer: ”Moduler med pumpar och laddare”

Coop tar in omtalad vegoburgare

City Gross cateringförvandling ger effekt

På nytt jobb
Skånemejerier med ny hållbarhetschef

Norska laxdöden kan kosta miljard

Coop börjar med hundparkeringar

Nätverk med livsmedelshandlare spar energi

De kan vinna ekopris

Icahandlare rasar mot detaljplan: ”Ett hot mot vår verksamhet”

På nytt jobb
Ny kommunikationschef på Orkla

Butik i konkurs: "Beklagar att stans bästa butik tvingas lägga ned"

Forskning visar: fräscha dörrar är effektiva

Ledare
Personalen i skuggan av tekniken

Kraftig fläskprisökning – snart i Sverige

Ekobutik i konkurs

Kopparbergs backar

På nytt jobb
Han går från Spotify till Gastrofy

Zetadisplay visar stark tillväxt

Få kunder anmäler prisfusk

Ica går över till svenskodlade plommontomater

Krönika
Dags att reformera kampanjsystemet

Plus

Vd:n som ska göra Coop coolt igen

Chefen har ordet
Glöm inte våra egna entreprenörshjältar

Matspars statistik: ”Kvantum på hugget”

På nytt jobb
Ny kommunikationsdirektör på Scandi Standard

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.191