23948sdkhjf

Mathem bryter med Dr Sannas

| Av Nyhetsbyrån Direkt / Nils Montan Lund | Tipsa redaktionen

Tar inte in produkter - "På grund av ett Facebook-inlägg"

Mathem kommer inte ta in produkter från det omstridda hudvårds- och kosttillskottsbolaget Dr Sannas som det annonserades om tidigare under dagen.

Läs också: Stormen mot Mathem växer

Det säger Mathems vd Tomas Kull till Nyhetsbyrån Direkt.

Beslutet kommer efter att kunder till Mathem reagerat.

– Våra kunders åsikter är viktiga för oss därför har vi beslutat att inte börja sälja produkterna från Dr Sannas, säger Tomas Kull till Direkt.

I fredags skickade Dr Sannas ett pressmeddelande om att hela bolagets "sortiment kommer vara tillgängligt hos Sveriges största matbutik på nätet, MatHem.se, från och med vecka 23", alltså innevarande vecka. Aktien steg 49 procent samma dag. Men någon försäljning via Mathem blir det alltså inte.

Läs också: Mathem i samarbete med Dr Sannas

Tomas Kull betonar att beslutet gäller tillsvidare.

– Vi har satt ned foten, säger han vidare.

Dr Sannas listade på NGM MTF i februari tidigare i år. I samband med listningen kom kritik från bland andra barnläkaren Mats Reimer som menade att produkterna från bolaget är verkningslösa och att de riskerade lura sjuka människor.

I samband med Mathems helomvändning så dök Dr Sannas aktie med 15 procent. Daniel Ehdin, vd på Dr Sannas, är besviken över u-svängen.

– Vi är vana vid snabba förändringar men det är såklart mycket tråkigt att Mathem valt att inte sälja Dr Sannas produkter då vi sett mycket fram emot ett samarbete med dem. Grunden till beslutet är inte kopplat till Dr Sannas produkter eller företag utan bygger som jag förstått det på kritik som Mathem fått online och till sin kundtjänst på grund av av ett Facebook-inlägg, skriver han på Facebook, enligt nyhetsbyrån Finwire.

Mer om: Mathem.se
Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ica-butik stänger

Postpanik på Coop

1 500 protesterar mot Ica-nedläggning

Så prioriterar Ica 2019

E-handel och convenience två av sju fokusområden.

Ica ökar investeringarna

Nyhetsbrev

Axfoods nya grepp ska vässa e-handeln

Arkiv
Plus

Dagligvarugalan
Tekniska kartor och etiketter i digital butik

Årets digitaliserade butik har kapat kostnader och ökat försäljningen med teknikens hjälp. Så lyckades de.

Nya Coop och Eurocash vid gränsen

400 miljoner plöjs ned i ny handelsplats i Storlien vid norska gränsen.

Pantkampanj sprider sig i Skåne

Debatt
”Framtidssäkra med omnikanal – titta på Hema”

Priserna fortsätter att dala

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

Easyfill i deal med Carrefour

Största som hänt 2018 enligt branschen

Stor enkät: Fri Köpenskap frågar branschfolk om året som gått.

Ledare
Gott nytt logistikår 2019!

Ny Stora Coop i handelsnav

Öppnar vid en av Sveriges största handelsplatser.

På nytt jobb
Ny butikschef på Hemköp Stäket

Återvänder från Nacka Forum.

Polisen har jullov i bedrägeriarbetet

På nytt jobb
Han ska tillbaks till butiken

Två toppar årets julöl

Chefen har ordet
”Bästa julklappen: en handlingskraftig regering”

Årets livsmedelshalvdag på Empack

Willys introducerar ”Bröl”

Gammalt bröd blir mörk julöl. ”Mycket populär”.

Apoteket ökar konkurrensen digitalt

På nytt jobb
Karin Brynell tillsätter ny vd på Metallkretsen

Icas butiker spurtar mot mållinjen

Historiskt låg skörd av matpotatis

Så många vill köpa sin julskinka utan nitrit

Fritt fram för snuskylarna

Matpriskollen: Återanvända erbjudanden

LRF: Priset på svensk mat måste höjas

Nya Tempo i Sälen satsar på tacos

På nytt jobb
Ny marknadsdirektör på Apoteket

Lägsta matpriserna på två år

Från pappersflaskor till bananband

På nytt jobb
Letade läget i 25 år – sen slog han till

Sänd till en kollega

0.173