23948sdkhjf

Rootfruit till Island via Danmark

| Av Niklas Kallin Thander | Tipsa redaktionen

Varumärket Gårdschips finns nu på Island via sin danska kund.

Efter centrala avtal med de stora kedjorna i Sverige, samt flera avtal med kedjor i Danmark, Norge och Finland, har Rootfruit siktat in sig på det sista landet som utgör Norden.

Via danska dagligvaruaktören Dagrofa, som man sedan tidigare har avtal med, har varumärket Gårdschips nu tagit sig in på den isländska marknaden.

Läs också: Så ska spelbutikerna överleva på den nya spelmarknaden

Enligt Rootfruit tyder de första rapporterna på ett gott mottagande:

Läs också: På väg mot lönsamhet för Rootfruit

– Nu har vi försäljning på alla nordiska marknader. Att islänningarna ser ut att vara positiva till våra Gårdschipssnacks är glädjande. Vi hoppas kunna få fäste på ön och bli ett framträdande snacksvarumärke på den isländska marknaden framöver, säger Thomas Lindström, vd för Rootfruit, i ett pressmeddelande.

I andra Rootfruit-relaterade nyheter satte man i maj ett samarbete med musikfestivalen Way out west. Det innebär att man under de kommande tre åren finns på alla försäljningsställen vid festivalområdet. Nyligen lanserade man också en produkt framtagen åt Svenska spel i samband med årets fotbolls-VM, som senare i år släpps i chipsbolagets egna sortiment.
Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ica tecknar storavtal med Coor

Mer dagligvaruhandel planeras i Lidingö centrum

Uppdaterat: Bombhot mot Maxi var falskt

Avspärrningarna är upphävda och kunder släpps åter in i butiken.

Han blir Icagruppens nya chefsstrateg

Axfood fimpar engångsgrillarna

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Tesco satsar på små premiumbutiker

Arkiv
1

Till attack mot skatt på plastkassar

Videointervju: Viktigt att förstå kunderna

Analyser bör vara spännande, inte tråkiga, menar retailexperten Neil Saunders.

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

Coop-handlare blev Årets företagare

Toppcheferna: ”Därför tatuerade vi in #coopärcoolt”

Livsmedelsgrossist märkte fel – får betala 100 000

Hon är moderator för Retaildagen

Då rullas Hemköps nya matmoduler ut

Utökat matutbud går hem hos Circle K

Så ska kontanterna värnas – nytt lagförslag

På nytt jobb
Ny butikschef på Coop i Ullånger

FK på Messenger – du har väl inte missat det?

"Läsare hos flera andra medier har uppskattat den här möjligheten".

Ny skatt på plastpåsar – blir dubbelt så dyra

Fazer köper matföretag – satsar på havre

Hälften tråkas ut av e-handel

Ny Kvantum i centrala Stockholm blir pilot för nytt koncept

Handlaren: Butiken ska bli en matdestination.

Ny majoritetsägare för Paradiset

"Verksamheten är i ett perfekt skede för att skalas upp."

Surtantens lägger ner

Ägarperspektivet ska bli tydligare i KF-bolagen

Svag månad för dagligvaruhandeln

Fyra rån på en månad – då lägger närbutiken ner

Paradiset och Midsona startar företag ihop

På nytt jobb
Bergendahls får ny finanschef

Klart: Systembolagets hemleveranser permanentas i hela landet

"Det finns en riktig nybyggaranda i rörelsen"

2

Åtal väcks efter nazistklotter

Stiltje i livsmedelspriserna

Ny sajt ska hjälpa bönderna

Visbybutiken mest hållbar

Plus

Köttbranschen: "En tuff marknad har blivit tuffare"

Coop och Willys undvek Lidls öde

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.207