Hon ska styra Kronfågels marknadsstrategier

| Av Niklas Kallin Thander | Tipsa redaktionen

Kycklingjätten värvar ny varumärkeschef från kommunikationsbyrå.

Kronfågel har rekryterat nytt till positionen som varumärkeschef. Sedan 3 september har Susanne Zabrodsky haft tjänsten, vilket omfattar ansvaret för Kronfågels marknad- och varumärkesstrategier.

Susanne Zabrodsky kommer närmast från varumärke- och kommunikationsbyrån Passion Lab, där arbetet bland annat omfattat sponsringsstrategier och konceptutveckling.

Senast i maj vann hon tillsammans med sitt tidigare företag ett pris i branschtävlingen Gyllene hjulet, som riktar sig mot ​verksamma inom ​event ​och ​sponsring.

– Det känns bra att ha med en nyckelperson som Susanne på Kronfågels fortsatta varumärkesresa framåt, tillsammans med resten av teamet. Hon har en gedigen erfarenhet och ett strategiskt tänk som gör att hon är stark tillgång för vår organisation, säger Anna Saverstam, marknadsdirektör på Kronfågel, i ett uttalande.


Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Willys lanserar nytt butikskoncept

Axfoods draglok Willys presenterar ett nytt butikskoncept. På sikt ska alla butiker ställas om. ”Många månaders slit ligger bakom.”

Norsk citronläsk retar Coca-Cola

Glada dagar för stadskärnorna

Det svenska äpplet vinner mark

Långa köer kostar 16,4 miljarder

Nyhetsbrev

Coop öppnar för prishöjningar på kött

En egen undersökning visar att sju av tio medlemmar kan tänka sig att betala mer för att rädda bönderna.

Arkiv

Itab vinstvarnar

Ännu ett franskt pris till Picadeli

Fazer utökar havresatsning

Årets premiärhummer såld — kilopris 83 000

FMCG-kvinnorna som får mentorstipendierna

Slakteri riskerar vite

Ica Maxi fick stänga

Läkarförbundet rasar över Icas miljonaffär: ”Farligt för patienterna”

Sveriges läkarförbund rasar över Apotek Hjärtats 335 miljoners-affär med nätläkartjänsten Min Doktor. ”Jag är väldigt oroad över utvecklingen”, säger Elin Karlsson, kirurg och ordförande till Fri Köpenskap.

Bergendahls går över en miljard

Retrotrend ritar om kartan för ölproducenter

Flaskorna tvättas och återanvänds stället för att smältas och återvinnas.

Willys på vegomarsch

Stora Coop öppnar i morgon

Coop slår upp dörrarna på Stora Coop i Falkenberg i morgon. 2 100 kvadratmeter med extra allt. "Det är jätteroligt och en jätteutmaning", säger butikschefen Emma Sabovic.

Här säljs redan julmust

På nytt jobb
Krav anställer ansvarig för dagligvaruhandeln

Tar in kompetens från Mat.se.

Svenska kex till 500 Tesco-butiker

Dagligvarugalan
Nu står det klart: Här är Årets Butik 2018

Priset för Årets Butik på Dagligvarugalan gick till Ica Maxi Nacka.

Dagligvarugalan
Här är alla vinnarna på Dagligvarugalan 2018

Under dagligvarubranschens stora galatillställning korades 20 lyckliga vinnare.

Här öppnar Coop Online

Butiken tvingas ha folie bakom disken

Dagligvarugalan
De vann pris för Årets Ostavdelning

Dagligvarugalan
De har Årets bästa Tidskriftsbutik

Dagligvarugalan
De fick priset för Årets Förbutik

Dagligvarugalan
De vann pris för Årets Kassazon

Dagligvarugalan
Det här är årets Djupfrystavdelning

Dagligvarugalan
De har Årets Fiskavdelning

Dagligvarugalan
De stod för Årets Matinspiration

Dagligvarugalan
Här finns årets bästa Kött- och charkuteriavdelning

Dagligvarugalan
Det här är Årets Ekobutik

Dagligvarugalan
Hon är Årets Syftesdrivna ledare

Dagligvarugalan
De belönas för årets bästa Hållbarhetsinitiativ

Sänd till en kollega

0.182