23948sdkhjf

Ännu ett franskt pris till Picadeli

| Av Niklas Kallin Thander | Tipsa redaktionen

Etableringen i Frankrike prisas – salladskonceptet får tredje branschpriset på mindre än ett år.

Sedan svenska Picadeli i april förra året påbörjade en etablering i Frankrike har företaget fått ta emot två priser – ett på LSA Innovation Awards i december förra året, samt ”Redaktörens favorit” från Snacking Magazine i april.

Nyligen var det dags för ett nytt pris, som en av tio vinnare av Grès d’Or. Denna gång fick Picadeli priset för sitt samarbete med dagligvarukedjan Franprix.

I dagsläget finns 130 av Picadelis självplocksbarer hos Franprix, och man har siktet inställt på total 200 stycken inom kedjan över hela landet. Sammanlagt finns Picadeli nu hos omkring 200 återförsäljare i Frankrike.

– Det här priset är en fantastisk bedrift av båda våra företag och vi fortsätter nu att arbeta tillsammans med innovativa food tech-lösningar. säger David Bicheron, vd för Picadeli France, om priset till det egna företaget samt Franprix.
Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Här är City Gross nya convenience-butiker

Butiker på 700 till 1 200 kvadratmeter med brett utbud och större tillgänglighet.

Ica Nära-handlare bygger egen bistro

Dagligvarugalan
Sista chansen nominera till Dagligvarugalan

Årets butik-juryn har varit landet runt för att hitta de bästa kandidaterna.

Kraftig kritik mot livsmedelskontrollerna

Krönika
"Visst kan man tävla i innovationer"

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Dämpad vår för livsmedelsföretagen

Arkiv

Glutenfritt bageri till Ica – via Fazer

Coop lägger ned – på grund av gruva

På nytt jobb
Ny CDO på Ica: "Kraft till tech"

Direkten öppnar i Baronen

På nytt jobb
Skånemejerier med ny hållbarhetschef

Ica rullar ut cykeldepåer: ”Moduler med pumpar och laddare”

Coop börjar med hundparkeringar

Nätverk med livsmedelshandlare spar energi

Tuff resa mot rätt temperatur

Energiomställning är en svår resa då butiks-besöket ska vara attraktivt

De kan vinna ekopris

City Gross cateringförvandling ger effekt

På nytt jobb
Ny kommunikationschef på Orkla

Norska laxdöden kan kosta miljard

Butik i konkurs: "Beklagar att stans bästa butik tvingas lägga ned"

Forskning visar: fräscha dörrar är effektiva

Icahandlare rasar mot detaljplan: ”Ett hot mot vår verksamhet”

Coop tar in omtalad vegoburgare

Ledare
Personalen i skuggan av tekniken

Kraftig fläskprisökning – snart i Sverige

Ekobutik i konkurs

Kopparbergs backar

På nytt jobb
Han går från Spotify till Gastrofy

Zetadisplay visar stark tillväxt

Få kunder anmäler prisfusk

Krönika
Dags att reformera kampanjsystemet

Ica går över till svenskodlade plommontomater

Plus

Vd:n som ska göra Coop coolt igen

Chefen har ordet
Glöm inte våra egna entreprenörshjältar

Matspars statistik: ”Kvantum på hugget”

På nytt jobb
Ny kommunikationsdirektör på Scandi Standard

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.159