23948sdkhjf

Ännu ett franskt pris till Picadeli

| Av Niklas Kallin Thander | Tipsa redaktionen

Etableringen i Frankrike prisas – salladskonceptet får tredje branschpriset på mindre än ett år.

Sedan svenska Picadeli i april förra året påbörjade en etablering i Frankrike har företaget fått ta emot två priser – ett på LSA Innovation Awards i december förra året, samt ”Redaktörens favorit” från Snacking Magazine i april.

Nyligen var det dags för ett nytt pris, som en av tio vinnare av Grès d’Or. Denna gång fick Picadeli priset för sitt samarbete med dagligvarukedjan Franprix.

I dagsläget finns 130 av Picadelis självplocksbarer hos Franprix, och man har siktet inställt på total 200 stycken inom kedjan över hela landet. Sammanlagt finns Picadeli nu hos omkring 200 återförsäljare i Frankrike.

– Det här priset är en fantastisk bedrift av båda våra företag och vi fortsätter nu att arbeta tillsammans med innovativa food tech-lösningar. säger David Bicheron, vd för Picadeli France, om priset till det egna företaget samt Franprix.
Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Alla gräver inte guld vid gränsen

Gottekungen.se lägger ned. Kunderna rasar: "Kända bland de flesta banker nu".

Plus

Mötet
Hon vässar ledarskapet ytterligare

Hållbarhetschefen på Ica om sitt MBA-stipendium.

Coop dubbla finalister

Helautomatiska måltidslösningar

Dagabs nya färskvarulager får fokus på färdigt.

Ica-butik stänger

Nyhetsbrev

Dole säljer i Sverige och Finland

Arkiv

1 500 protesterar mot Ica-nedläggning

Ekologisk mat är sämre för klimatet

Frifräsare öppnar intill Ica i förorten

Mångkulturellt sortiment, e-handel och synergier med en järnaffär i fokus.

Krönika
Vinst att samarbeta med leverantörer

Plus

Matens framtid finns i Stockholm

Plus

”Vi säljer varor från hela världen”

Plus

Dagligvaruhandeln missar årligen hundratals miljoner kronor

Experten: Vilja och och kunskap saknas om nya kundgrupper

Så prioriterar Ica 2019

E-handel och convenience två av sju fokusområden.

Ica ökar investeringarna

Postpanik på Coop

Axfoods nya grepp ska vässa e-handeln

Nya Coop och Eurocash vid gränsen

400 miljoner plöjs ned i ny handelsplats i Storlien vid norska gränsen.

Plus

Dagligvarugalan
Tekniska kartor och etiketter i digital butik

Årets digitaliserade butik har kapat kostnader och ökat försäljningen med teknikens hjälp. Så lyckades de.

Pantkampanj sprider sig i Skåne

Debatt
”Framtidssäkra med omnikanal – titta på Hema”

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

Priserna fortsätter att dala

Ny Stora Coop i handelsnav

Öppnar vid en av Sveriges största handelsplatser.

Easyfill i deal med Carrefour

Ledare
Gott nytt logistikår 2019!

På nytt jobb
Han ska tillbaks till butiken

Två toppar årets julöl

Chefen har ordet
”Bästa julklappen: en handlingskraftig regering”

Apoteket ökar konkurrensen digitalt

På nytt jobb
Karin Brynell tillsätter ny vd på Metallkretsen

Så många vill köpa sin julskinka utan nitrit

Icas butiker spurtar mot mållinjen

Historiskt låg skörd av matpotatis

Fritt fram för snuskylarna

Matpriskollen: Återanvända erbjudanden

Sänd till en kollega

0.173