23948sdkhjf

Hon ska leda Lidls nya avdelning

Marknads- och kommunikationsavdelningen slås samman - och hon ska leda dem.

Bella Goldman, tidigare kommunikationsdirektär på Lidl kommer nu att bli marknads- och kommunikationsdirektör då kedjan slår ihop de två avdelningarna till en.

Bella Goldman har under året lett arbetet med det nya kommunikationskonceptet ”Allt annat är olidligt”. Tanken med sammanslagningen är att de cirka 25 medarbetarna på den nya avdelningen ska jobba mer integrerat och ge mer effekt.

–Det känns helt fantastiskt att vi nu formaliserar det här. Det här är ju någonting som vuxit fram under det senaste halvåret, internt var det klart tidigare men håller vi också på och flyttar ihop, säger Bella Goldman, Lidls nya marknads- och kommunikationsdirektör till Fri Köpenskap.

Varför gör ni den här sammanslagningen?

– Anledningen är primärt för att vi ska kunna nå ut bättre med vår kommunikation till butik. All vi gör omfattar kommunikation till kund och då kan det vara vanskligt att sprida ut kommunikationen, så nu bygger vi upp nya strukturer. Under ”Allt annat är olidligt” har vi jobbat lika mycket internt som externt, säger Bella Goldman

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.235