23948sdkhjf

Hon ska leda Lidls nya avdelning

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Marknads- och kommunikationsavdelningen slås samman - och hon ska leda dem.

Bella Goldman, tidigare kommunikationsdirektär på Lidl kommer nu att bli marknads- och kommunikationsdirektör då kedjan slår ihop de två avdelningarna till en.

Läs också: Lidl utmanar Hemköp i Göteborg

Bella Goldman har under året lett arbetet med det nya kommunikationskonceptet ”Allt annat är olidligt”. Tanken med sammanslagningen är att de cirka 25 medarbetarna på den nya avdelningen ska jobba mer integrerat och ge mer effekt.

–Det känns helt fantastiskt att vi nu formaliserar det här. Det här är ju någonting som vuxit fram under det senaste halvåret, internt var det klart tidigare men håller vi också på och flyttar ihop, säger Bella Goldman, Lidls nya marknads- och kommunikationsdirektör till Fri Köpenskap.

Varför gör ni den här sammanslagningen?

– Anledningen är primärt för att vi ska kunna nå ut bättre med vår kommunikation till butik. All vi gör omfattar kommunikation till kund och då kan det vara vanskligt att sprida ut kommunikationen, så nu bygger vi upp nya strukturer. Under ”Allt annat är olidligt” har vi jobbat lika mycket internt som externt, säger Bella Goldman

Mer om: Lidl
Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

Mötet
Hon vässar ledarskapet ytterligare

Hållbarhetschefen på Ica om sitt MBA-stipendium.

Alla gräver inte guld vid gränsen

Gottekungen.se lägger ned. Kunderna rasar: "Kända bland de flesta banker nu".

Ica-butik stänger

Dole säljer i Sverige och Finland

Coop dubbla finalister

Nyhetsbrev

Helautomatiska måltidslösningar

Dagabs nya färskvarulager får fokus på färdigt.

Arkiv

Krönika
Vinst att samarbeta med leverantörer

Plus

Matens framtid finns i Stockholm

Ekologisk mat är sämre för klimatet

Frifräsare öppnar intill Ica i förorten

Mångkulturellt sortiment, e-handel och synergier med en järnaffär i fokus.

Plus

”Vi säljer varor från hela världen”

Plus

Dagligvaruhandeln missar årligen hundratals miljoner kronor

Experten: Vilja och och kunskap saknas om nya kundgrupper

Postpanik på Coop

Ica ökar investeringarna

1 500 protesterar mot Ica-nedläggning

Så prioriterar Ica 2019

E-handel och convenience två av sju fokusområden.

Plus

Dagligvarugalan
Tekniska kartor och etiketter i digital butik

Årets digitaliserade butik har kapat kostnader och ökat försäljningen med teknikens hjälp. Så lyckades de.

Axfoods nya grepp ska vässa e-handeln

Pantkampanj sprider sig i Skåne

Debatt
”Framtidssäkra med omnikanal – titta på Hema”

Nya Coop och Eurocash vid gränsen

400 miljoner plöjs ned i ny handelsplats i Storlien vid norska gränsen.

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

Priserna fortsätter att dala

Ny Stora Coop i handelsnav

Öppnar vid en av Sveriges största handelsplatser.

Ledare
Gott nytt logistikår 2019!

Easyfill i deal med Carrefour

Två toppar årets julöl

Chefen har ordet
”Bästa julklappen: en handlingskraftig regering”

På nytt jobb
Han ska tillbaks till butiken

Apoteket ökar konkurrensen digitalt

På nytt jobb
Karin Brynell tillsätter ny vd på Metallkretsen

Så många vill köpa sin julskinka utan nitrit

Icas butiker spurtar mot mållinjen

Historiskt låg skörd av matpotatis

Fritt fram för snuskylarna

Matpriskollen: Återanvända erbjudanden

Sänd till en kollega

0.169