23948sdkhjf

Fastnade du på bild?

Hela bildspelet från Dagligvarugalan.

Musiken har tystnat och segervrålen upphört. Men glädjen och stjärnglansen ligger kvar. Cecilia Öster, projektledare för Fri Köpenskaps Dagligvarugalan summerar årets gala i ett enda ord. Succé. Gärna med några superlativ före.

– 97,8 procent svarar att galan motsvarade eller överträffade deras förväntningar. Det är faktiskt ganska otroligt, och dessutom ett nytt rekord, säger hon.

Vad var bäst?

– Allt klaffade! Maten, musiken och konferencieren Sofia Wistam. Men bara att kunna vara i Blå Hallen och se den enorma vinnarglädjen sprida sig är en succé i sig. Galan är branschens bästa mötesplats.

Hur ska ni ta nästa steg?

– Vi är mycket nöjda med resultatet men det finns alltid förbättringspotential. Det blir aldrig riktigt lugnt när det gäller Dagligvarugalan. Nu ska allt summeras och sedan drar arbetet med nästa års gala i gång direkt.

Drygt 600 personer besökte galan och vinnare i totalt 20 kategorier korades. Magnus Peterson, butikschef hos Coop Forum i Varberg, är mycket nöjd över att ha kammat hem vinsten som Årets digitaliserade butik,

– Det känns helt fantastiskt och extra hedrande eftersom vi är en så liten förening. Det handlar om att våga investera och gå i bräschen, säger han.

Framför näsan på Mikael Ovrell som nystat upp den stora stöldhärvan i Göteborg som Fri Köpenskap granskat lyckades Andreas Bylger knipa Livsmedelshandlarnas hederspris. Genom mod och beslutsamhet har han tagit butikens brottsfrågor till politikens korridorer.

– Det känns oerhört hedrande och sporrar mig bara ytterligare i kampen mot butiksbrotten. Men samtidigt är det ju inte ett så smickrande ämne att vinna pris i, eftersom brotten egentligen inte ska få existera, säger han.

Galans kanske mest prestigefyllda pris, Årets Butik, gick till Ica Maxi Nacka som hade smugit med sig egna guldhattar för eventuell vinst.

– Det är ett kvitto på det hårda slit som våra 250 fantastiska medarbetare lägger ned 365 dagar om året. Det är en oerhörd stolthet, säger Emma Nilsson.

Hur kommer ni att använda priset?

– Vi kommer naturligtvis att trycka upp det väldigt stort i butiken men också via våra sociala kanaler.

Kommentera en artikel (1)
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11