23948sdkhjf

Lågprisutmanaren öppnar i Stockholm i dag

| Av Philip Wallin | Tipsa redaktionen

Halloween-pop-up-butik mitt i stan.

Mitt i stan på Regeringsgatan, med Gallerian på ena sidan och NK på den andra, gör Dollarstore sin debut i centrala Stockholm. Fram till den 3:e november kommer butiken köra ett Halloween-tema med kostymer, skräckmasker, dödskallar, elektroniska figurer, godis, läsk. Allt man kan tänka sig inför den skräckinjagande högtiden.

Läs också: Här kommer nästa Dollarstore

Utbudet ser nästan likadant ut som i de vanliga Dollarstorebutikerna. Med undantag för lite större och jämförelsevis dyrare produkter:
– Det finns också ett unikt sortiment som du bara kan hitta här. Sånt som har en extratouch med ljud, ljus, rörelse och sensorer, säger lågpriskedjans marknadskoordinator Kelly Backlöf.

Efter Halloween skrudas lokalen om till ett Winter wonderland.
– Då kommer vi sälja allt för den perfekta julen.
Innehållet baseras på jultrender.
– Vill man till exempel ha en riktig Coca-Cola-christmas kan man hitta det här, till ett väldigt schysst pris, säger hon.

Lokalen hyrs tillfälligt under de båda högtiderna. Den första januari flyttar Dollarstore ut.

Mannen bakom butikskedjan Peter Ahlberg ser den tillfälliga flytten till innerstan som en kul grej. På frågan om det finns intresse för en permanent citylösning svarar han nej – med tillägget att han inte utesluter framtida överraskningar.
– Det här är mer marknadsföring, för mig är det ett sätt att visa upp konceptet.

Läs också: Lågprisraketen öppnar 34 nya butiker

Men det har inte varit lätt att hitta en lokal mitt i stan.
– Jag tror fastighetsägarna är rädda för att vi är för billiga helt enkelt, de blir nog oroliga för vad hyresgästerna ska tycka och tänka, säger han till Fri Köpenskap.

Däremot har Peter Ahlberg inget emot att expandera runt om Stockholm, till förorterna.
– Min våta dröm är att öppna tio butiker samma dag. Ringa in den här stan, säger han och skrattar.

Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Coop närmar sig nytt prestigeläge i Varberg

Coop upprätthåller takten – här är nästa fem Netto som ställs om

Här vill Lidl etablera ny butik

Plus

Då öppnar nya Maxi

Krönika
”Och där lämnar ansvarsbördan konsumenten”

Nyhetsbrev

"Världens mat" med nya ägare

Arkiv

Handlare anmäld efter brand – la ut övervakningsbild

Bagerierna som säljer flest semlor

Försäljning lyfte Coop Norrbotten

Oviss framtid för Willys-butik

Ledare
Jurygruppernas avgörande betydelse för Dagligvarugalan

Plus

Chefsintervjun
Efter många tunga år – nu ska Coop ta mark: ”Vi ser effekter”

Så ska Magnus Johansson, vd för Coop Sverige, leda företaget mot ökade marknadsandelar. "Coop-erbjudandet står sig allt starkare nästan oavsett geografi", säger han.

Coop Gotland pikar Ica Maxi: ”Utsikten behövde bli lite finare”

Garant plastbantar 20 ton

Plus

Dagligvarugalan
Årets kassazon spionerar på sig själva varje vecka

Här fyller Coop 100 år

Shopgun blir eReklamblad

Icas obemannade test klart – fler kunder och höga snittköp

Kunder i åldrarna 17-23 ökade med 30 procent och snittköpen står sig väl mot traditionell handel. Det är två av slutsatserna i Icas obemannade pilottest.

Efter Netto-affären – så många butiker ska Coop lägga ned

”Det rör sig inte om många”, säger Coop Sveriges vd Magnus Johansson.

Matsvinnet från butiker tre gånger så stort

Ny mätmetod gav dramatisk ökning.

Icahandlare i Stockholm får inte sälja tobak – biter ifrån

De är Sveriges grönaste varumärken

Plus

700 miljoners emv-företag ska sexdubblas och startar eget varumärke

Chefen har ordet
Målet arbeta för lyckligare mänsklighet – då som nu

Lidl tar in köttspecialisten Percys i nya unika butikskonceptet

Norrlandsrestaurang har öppnat lanthandel i Stockholm

All engångsplast borta på Lidl

1

Ica lanserar klimatkasse

Matpriserna sjönk måttligt under årets fattigaste månad

Plus

Butiksspaning: Rymligt och rent

Första förpackningsfria butiken till Stockholm

Krönika
”För att lyfta branschen måste vi mäta gemensamt”

Efter Maxi-branden – butiker varnas för utmaning i sociala medier

Maxi-butiken storsatsar på eget kök

Fortsatt låg framtidstro i handeln

Matexpert: För mycket fokus på klimat

Se alla Företagens egna nyheter

Checkpoint Systems på EuroShop 2020

Vad är det bästa köksredskapet att använda på en keramisk

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Sänd till en kollega

0.235