23948sdkhjf

Bröstbakelse blir mustasch

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Coop Värmland bakar för att hjälpa mot cancer.

Coop Värmlands produktionsanläggning Nästgårdsköket har under hela oktober bakat en särskild ”bröstbakelse” till stöd för forskningen kring bröstcancer.

Läs också: Coop Värmland ändrar tisdagsrabatten

Fem kronor för varje såld förpackning har gått till forskning och nu november ersätts bakelsen med en speciellt utformad ”mustaschbakelse” där lika stor summa går till forskning kring prostatacancer.

– Vi vill dra vårt strå till stacken för att uppmärksamma sjukdomarna, säger Pernilla Uddh. Dessutom räknar vi med att sälja så pass mycket bakelser så att vi kan bidra med ett femsiffrigt belopp till forskningen av bröstcancer och till Värmlands prostatacancerförening att dela på, säger Pernilla Uddh, chef för Nästgårdsköket i ett pressmeddelande.

Nästgårdsköket har ett samarbete med Håkan ”Bagarn” Florin från Prostatacancerföreningen i Värmland. Namnet ”Bagarn” fick Håkan Florin just eftersom han själv har ett förflutet som bagare i Charlottenberg.

– Jag vet att många män fortfarande upplever det som skamligt att prata om prostatabesvär. Kampanjen är därför ett bra sätt att få in pengar, men framförallt att sprida kunskap från oss som drabbats till alla de som oroar sig för sjukdomarna, säger Håkan Florin..

Mer om: Coop Värmland
Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Cloetta: Inget stort volymtapp trots prishöjningar

Första böjbara träsugröret snart i handeln

På nytt jobb
Chefskarusell i föreningarna – han tar över Coop Oskarshamn

Axfoods e-handelslyft

Kaffe och potatis höll nere matpriserna

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Forskare grottar i butikssvinn på kunskapsfestival

Arkiv

{Auto_mat}en blir större – och öppnas på 15 nya platser

Så ska Edvin Johansson ta det personallösa konceptet vidare.

Videointervju: Om konsten att avsluta affären

Daymakers Lotta Eriksson om hur dåliga svenskar är på att välkomna kunder.

Greenfood köper finsk verksamhet

1

De vill göra allt pantbart via app – börjar med Yes diskmedel

Handeln rasar – regeringen vill förbjuda mer plast

"Symbolfrågor utan praktisk påverkan".

Ica Maxi vinnare i juni

Nu är han ensam ägare till Gekås

Coop bygger ny butik – öppnar 2021

Hon är moderator för Retaildagen

Willys kräver övergångsställe från Ica Maxi

Regeringen sätter mål för matsvinnet

Vill bygga 168 bostäder vid Willys

Per Strömberg om jobben, marknadsandelar och e-handel

Ska halvera svinnet från 1,65 procent och tror att e-handeln ligger på tio procent 2025.

På nytt jobb
Hon blir ny vd för Coop Mitt

Anders Stakes efterträdare hämtas från ÖoB.

Ica Sveriges marknadsdirektör lämnar – de ersätter

Coop bryter med franchisetagare

Nu bunkrar köpare gula ärtor

Tomt på ärtor i frysdiskarna

På nytt jobb
Han tar över Matvärlden i Veddesta

Färska ägg levererade till dörren

På nytt jobb
Coop utser ny Netto-vd

Handlare rasar – i dag införs rökförbudet

Färdiga fyndlådor mot svinn

De ska placera Coop på den digitala kartan

1

Ica och Hemtex lanserar varumärke för dagligvarukunder

På nytt jobb
Maria Smith går från Ica till Axfoundation

På nytt jobb
Dagligvaruprofil ny vd på Ewerman

På nytt jobb
Svensk Glasåtervinning får ny vd

Ica tecknar storavtal med Coor

Han blir Icagruppens nya chefsstrateg

Livsmedelsgrossist märkte fel – får betala 100 000

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.148