23948sdkhjf

Aladdinasken får ny design

Den rankas som viktigare än tomten på julafton. Här kommer Aladdinasken 2.0.
Årets nyhet från Aladdin är inte en ny pralin. Istället får chokladasken ett nytt utseende. Det framgår i ett pressmeddelande.

Sedan lanseringen 1939 har asken bytt design inte mindre än åtta gånger och nu kommer den i en modernare tappning med klassisk touch. Innehållet förblir detsamma.

– Man brukar ju säga att det är insidan som räknas, och så är det ju, men vi vet alla hur härligt det är att få sätta på sig något fint – det gäller även Aladdinasken. Vi hoppas att alla julfirare tycker att asken är lika fin som den antagligen känner sig, säger Sara Sjöholm, varumärkesansvarig på Mondelēz AB, i ett pressmeddelande.

På den nya asken samsas mörkare och ljusare röda stråk, likt diagonala snören runt ett inslaget paket. Runt den röda basen sitter ett krämvitt band med ett klassiskt guldigt sigill. Den nya Aladdinasken lanseras i oktober 2018, med start vecka 43.

Snabbfakta om Aladdin:

- Skapad 1939 av Marabou som den första folkliga chokladasken i Sverige.
- Fler än 50 smaker har tagits fram av Aladdin under de senaste 75 åren.
- Rankad av svenska folket som viktigare än jultomten på julafton.
- 1957 lanserades Paradisasken till konsumenter som föredrar ljus choklad.
- Aladdin Mörk Choklad skapades 2011 för att möta det växande intresset för mörk choklad i Sverige
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094