23948sdkhjf

Aladdinasken får ny design

| Av Andréas Göransson | Tipsa redaktionen

Den rankas som viktigare än tomten på julafton. Här kommer Aladdinasken 2.0.

Årets nyhet från Aladdin är inte en ny pralin. Istället får chokladasken ett nytt utseende. Det framgår i ett pressmeddelande.

Sedan lanseringen 1939 har asken bytt design inte mindre än åtta gånger och nu kommer den i en modernare tappning med klassisk touch. Innehållet förblir detsamma.

– Man brukar ju säga att det är insidan som räknas, och så är det ju, men vi vet alla hur härligt det är att få sätta på sig något fint – det gäller även Aladdinasken. Vi hoppas att alla julfirare tycker att asken är lika fin som den antagligen känner sig, säger Sara Sjöholm, varumärkesansvarig på Mondelēz AB, i ett pressmeddelande.

På den nya asken samsas mörkare och ljusare röda stråk, likt diagonala snören runt ett inslaget paket. Runt den röda basen sitter ett krämvitt band med ett klassiskt guldigt sigill. Den nya Aladdinasken lanseras i oktober 2018, med start vecka 43.

Snabbfakta om Aladdin:

- Skapad 1939 av Marabou som den första folkliga chokladasken i Sverige.
- Fler än 50 smaker har tagits fram av Aladdin under de senaste 75 åren.
- Rankad av svenska folket som viktigare än jultomten på julafton.
- 1957 lanserades Paradisasken till konsumenter som föredrar ljus choklad.
- Aladdin Mörk Choklad skapades 2011 för att möta det växande intresset för mörk choklad i Sverige


Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Vd-skifte på Martin & Servera

Klarna ska ge småföretagare en Boost

Megahelg väntar: ”Tippar 40 procent upp”

Löning, barnbidrag, pension och Black Friday. Butikerna laddar för megaförsäljning. ”Vi pumpar ut varor”.

Nu kan norrmännen hämta mat i lådor

Ledare
Ögontjänare är vi allihopa

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Rootfruit flaggar för förlust

Arkiv

Fortsatt förlust för Simris Alg

Nypremiär för Luleåbutik

Ica stöttar Röda Korset i ny julkampanj

Årets julklapp återvunnen

På nytt jobb
Hemköps tidigare vd ska lyfta Coop

Ett steg närmare ny Svedalabutik

På nytt jobb
Ny vd för Lindvalls Chark

City Gross firade sitt första kvartssekel

Matpriskollen: Frukt och grönt är säkra kort

​Löfbergs rekordinvesterar i Karlstad

Satsningen kan bli den största investeringen i företagets historia.

Nytt varumärke för Bergendahls

Lidl tar över egna brödavdelningar

Så drabbade snökaoset butikerna

Mötet
"Kanske är jag lite för tydlig med medarbetarna"

Bella Goldman följer sitt hjärta och andas företaget hon jobbar på. – Sådan har jag alltid varit på gott och ont, säger hon.

Klart med Coops nya bygge

Butiken öppnar nästa vinter.

Smakstart för Fodis crowdfunding

Första spadtaget för City Gross tredje

Två butiker – två anlagda bränder

Svidande kritik mot livsmedelsjättarna

Plus

Nu hårdnar leveranskriget

Mötet
Axfoods HR-direktör slutar

Fazer säljer världens mest sällsynta choklad

På nytt jobb
Hon är ny på Coop Nord

Ny Coop i Icas gamla lokaler

Här öppnar City Gross

Butiken satsar på expressbeställning

Handlarna tror på julen

Ny vision och design från Stjärnägg

Matpriserna har sjunkit

Pantade förpackningar sparade 150 000 ton CO2

Sänd till en kollega

0.158