23948sdkhjf

Nytt varumärke för Bergendahls

| Av Pontus Nyman / Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Utökar med premium emv-sortiment.

Bergendahls annonserade för ett halvår sedan sitt nya emv-märke och efter långt arbete lanseras nu märket Finfina som ska komplettera Bergendahls redan existerande märken Budget och Favorit.

Läs också: GDL vann Bergendahls upphandling

Till en början rör det sig om 22 nya produkter som lanseras den här veckan. Där ingår bland annat oliver, pasta, pesto, olivolja och balsamvinäger.

– Vi ställer höga krav på kvaliten när det gäller doft, smak och textur. Det ska vara hög kvalitet och därför vill vi inte sätta någon särskild gräns för hur snabbt vi ska växa. Det ska bara omfatta produkter som håller rätt kvalitet, säger Cecilia Nilsson, chef för emv-sortimentet hos Bergendahls till Fri Köpenskap.

Men att ytterligare 22 produkter skulle finnas på plats om ett år inte osannolikt, menar hon. De håller redan på att titta på nya produkter att addera till City Gross totala emv-omsättning på 12 procent av försäljningen. 

– Ambitionerna är höga och detta ska vara ett levande varumärke så lanseringarna kommer att ske löpande, säger hon.

De nya produkterna finns hos City Gross, hos Mathem.se samt hos andra fria handlare.

Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Syskontrio säljer Ica Kvantum

Coop testar pop up-butik: ”Som en minimarket”

Bergendahls skapar ny grossist för utländsk mat – stärker Matrebellerna

Engångsgrillarna försvinner ur sortimenten

Efter tio år - nu säljer han Ica-butiken

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Duni vinner på prishöjningar

Arkiv

Listan: Så ser kedjornas emv-andelar ut

Siffrorna: Fairtrade ökar kraftigt

Efter knivattacken på Maxi – Arbetsmiljöverket kräver åtgärder

Convenience fortsätter växa

Coop-fusionen får ytterligare kritik: Förre vd:n uppmanar att rösta nej

GDL vann Bergendahls upphandling

Ica-butik fick nazistflagga hissad på påskafton

Påskens vinnare och förlorare: ”Grillat sköt i höjden”

Axfoods lager – nu spårbarhetscertifierade

På nytt jobb
Orkla med ny kommunikationsdirektör

Nu släpps nytt Hemköpskoncept – måltidsrummet: ”Uppgradering av Hemköp City”

Hemköp Mall of Scandinavia i Solna norr om Stockholm blir testbutik.

Han får fängelse för hästköttsskandalen

Ica-butik har brunnit ned

Ett år efter branden – nu öppnar Icabutiken igen

Plus

Chefsintervjun
"Enorm potential med havren som råvara"

Mats Liedholm vd på Fazer Sverige berättar i Chefsintervjun om hur anrika företag blir innovativa och om hur fler borde testa att jobba på Ica.

6

Unik undersökning: Willys billigast, Hemköp och Nära dyrast

En småbarnsfamilj kan spara 15 000 kronor per år beroende på val av butik.

Anammas kunder slussas till Coop

Plus

Mötet
Utmaning: "Alla ska dra åt samma håll"

Varje dag äter vi svenskar cirka sex miljoner ägg, ett halvt ägg per person och dag. Astrid Lovén Persson jobbar för att den siffran ska öka. "Ett ägg per dag tycker jag man kan äta."

Debatt
Finns delikatesser bara i Sydeuropa?

Köttföretag får böta efter sågolycka

1

Chefen har ordet
Dags för branschen att våga stå upp

Fler butiker börjar med komposterbara påsar

Slakteri skållade levande kycklingar

Axfood fortsätter köra med Circle K

Krönika
Därför ökar mobilerna försäljningen i butik

"Den lille" Brugsen försvinner i Danmark

Butikerna hyllar vårbudgeten

Plus

Non food kryper närmare maten

Hyvlade timmar i Norrköping återställda

Slopar buräggen i emv

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.181