23948sdkhjf

Nytt varumärke för Bergendahls

| Av Pontus Nyman / Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Utökar med premium emv-sortiment.

Bergendahls annonserade för ett halvår sedan sitt nya emv-märke och efter långt arbete lanseras nu märket Finfina som ska komplettera Bergendahls redan existerande märken Budget och Favorit.

Läs också: ”Vi måste förtjäna våra kunder”

Till en början rör det sig om 22 nya produkter som lanseras den här veckan. Där ingår bland annat oliver, pasta, pesto, olivolja och balsamvinäger.

– Vi ställer höga krav på kvaliten när det gäller doft, smak och textur. Det ska vara hög kvalitet och därför vill vi inte sätta någon särskild gräns för hur snabbt vi ska växa. Det ska bara omfatta produkter som håller rätt kvalitet, säger Cecilia Nilsson, chef för emv-sortimentet hos Bergendahls till Fri Köpenskap.

Men att ytterligare 22 produkter skulle finnas på plats om ett år inte osannolikt, menar hon. De håller redan på att titta på nya produkter att addera till City Gross totala emv-omsättning på 12 procent av försäljningen. 

– Ambitionerna är höga och detta ska vara ett levande varumärke så lanseringarna kommer att ske löpande, säger hon.

De nya produkterna finns hos City Gross, hos Mathem.se samt hos andra fria handlare.

Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Energidryck kan komma att begränsas

Plus

Dagligvaruhandeln missar årligen hundratals miljoner kronor

Experten: Vilja och och kunskap saknas om nya kundgrupper

Plus

”Vi säljer varor från hela världen”

Krönika
Vinst att samarbeta med leverantörer

Plus

Matens framtid finns i Stockholm

Nyhetsbrev

Ica-handlaren köpte AIK:s första evighetskort

Arkiv

”Lågpris större hot än Amazon”

Urban Deli vidgar samarbetet med Axfood

Plus

Mötet
Hon vässar ledarskapet ytterligare

Hållbarhetschefen på Ica om sitt MBA-stipendium.

Brott mot livsmedelslagen kan ge fängelse

Så ska Ica starta e-handel i Baltikum

Han startar lokal näthandel

Axfood ökar ägandet i Urban Deli

Ökar från 50 till drygt 90 procent ägandeskap och fördjupar samarbetet.

Var femte handlare utsatt för hot

Så svarar handlarna i Trygghetsbarometern från Svensk Handel.

Handeln förväntas stå emot lågkonjunkturen

Alla gräver inte guld vid gränsen

Gottekungen.se lägger ned. Kunderna rasar: "Kända bland de flesta banker nu".

Helautomatiska måltidslösningar

Dagabs nya färskvarulager får fokus på färdigt.

Dole säljer i Sverige och Finland

Ekologisk mat är sämre för klimatet

Coop dubbla finalister

Frifräsare öppnar intill Ica i förorten

Mångkulturellt sortiment, e-handel och synergier med en järnaffär i fokus.

Ica ökar investeringarna

1 500 protesterar mot Ica-nedläggning

Postpanik på Coop

Ica-butik stänger

Debatt
”Framtidssäkra med omnikanal – titta på Hema”

Axfoods nya grepp ska vässa e-handeln

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

Priserna fortsätter att dala

Ledare
Gott nytt logistikår 2019!

Easyfill i deal med Carrefour

Chefen har ordet
”Bästa julklappen: en handlingskraftig regering”

Två toppar årets julöl

På nytt jobb
Han ska tillbaks till butiken

På nytt jobb
Karin Brynell tillsätter ny vd på Metallkretsen

Så många vill köpa sin julskinka utan nitrit

Sänd till en kollega

0.21