23948sdkhjf

Nytt varumärke för Bergendahls

Utökar med premium emv-sortiment.

Bergendahls annonserade för ett halvår sedan sitt nya emv-märke och efter långt arbete lanseras nu märket Finfina som ska komplettera Bergendahls redan existerande märken Budget och Favorit.

Till en början rör det sig om 22 nya produkter som lanseras den här veckan. Där ingår bland annat oliver, pasta, pesto, olivolja och balsamvinäger.

– Vi ställer höga krav på kvaliten när det gäller doft, smak och textur. Det ska vara hög kvalitet och därför vill vi inte sätta någon särskild gräns för hur snabbt vi ska växa. Det ska bara omfatta produkter som håller rätt kvalitet, säger Cecilia Nilsson, chef för emv-sortimentet hos Bergendahls till Fri Köpenskap.

Men att ytterligare 22 produkter skulle finnas på plats om ett år inte osannolikt, menar hon. De håller redan på att titta på nya produkter att addera till City Gross totala emv-omsättning på 12 procent av försäljningen. 

– Ambitionerna är höga och detta ska vara ett levande varumärke så lanseringarna kommer att ske löpande, säger hon.

De nya produkterna finns hos City Gross, hos Mathem.se samt hos andra fria handlare.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109