23948sdkhjf

Stockholmshandlare satsar på utbildning

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

SLHF lanserar skräddarsydd satsning.

Stockholms Livsmedelshandlareförening, SLHF, har lanserat en ny satsning på
utbildning av butiksmedarbetare. Utbildningsprogrammet har utformats av de aktiva handlarna inom SLHF, tillsammans med utbildningsföretaget Boosta Mat & Sälj.

– Programmet är framtaget av handlare för butiksmedarbetare. Fokus på det praktiska
butiksarbetet genomsyrar hela upplägget. Vi uppnår kostnadseffektivitet bland annat genom gemensam upphandling och genom att alla utbildningar ges i föreningens lokaler. För handlaren tillkommer nästan inga kostnader för exempelvis resor, kost eller logi då vi finns mitt i Stockholm säger Peter Rehneström, vd, SLHF i ett pressmeddelande.

Från och med våren 2019 erbjuder SLHF-Akademien allt från kortare introduktionsutbildningar till breddutbildningar inom färskvaror. Det finns även möjligheter att söka affärsorienterade utbildningar inom ekonomi eller drift, samt diplomutbildningen ”Butikskörkort”.

Mer om: SLHF
Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Två nya i Coop Värmlands styrelse

Kinneviks storsatsning kan gynna Mathem: "Kolonials lösning påminner om Ocados"

"Över tid får vi hur vi ska samordna våra satsningar inom matdistribution online", säger Kinneviks vd Georgi Ganev.

Krönika
Murar byggs när allt ska vara lokalt

Plus

Norskt fiskes förkämpe: ”Vi är öppna för debatt”

Kartläggning: Alla butiker med statligt stöd

Fri Köpenskap har i en omfattande undersökning kartlagt alla butiker i landet som fått det särskilda glesbygdsstödet. De nya miljonerna har främst gynnat södra Sverige och Stefan Löfvens uttalande var felaktigt.

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Kinnevik investerar 300 miljoner i Kolonial

Arkiv

Ica-handlarens låt blir nytt album

Brittiska jättarnas fusion blockeras

På nytt jobb
Hon ska styra Arlas kommunikation

Axfoods vd: ”Så mycket omsatte vi på nätet”

På ett år har Willys ökat antalet e-handelsbutiker med 50 procent.

Bergendahls nya grossist kan dubbla omsättningen

Lidl köpte årets första färskpotatis

Påsken sänkte marsförsäljningen

Axfood ångar på trots påskeffekten

Bergendahls skapar ny grossist för utländsk mat – stärker Matrebellerna

Duni vinner på prishöjningar

Engångsgrillarna försvinner ur sortimenten

Coop testar pop up-butik: ”Som en minimarket”

Convenience fortsätter växa

Siffrorna: Fairtrade ökar kraftigt

Efter knivattacken på Maxi – Arbetsmiljöverket kräver åtgärder

Efter tio år - nu säljer han Ica-butiken

Syskontrio säljer Ica Kvantum

Listan: Så ser kedjornas emv-andelar ut

Ica-butik fick nazistflagga hissad på påskafton

Påskens vinnare och förlorare: ”Grillat sköt i höjden”

Axfoods lager – nu spårbarhetscertifierade

Coop-fusionen får ytterligare kritik: Förre vd:n uppmanar att rösta nej

På nytt jobb
Orkla med ny kommunikationsdirektör

GDL vann Bergendahls upphandling

Ett år efter branden – nu öppnar Icabutiken igen

Han får fängelse för hästköttsskandalen

1

Chefen har ordet
Dags för branschen att våga stå upp

Debatt
Finns delikatesser bara i Sydeuropa?

Köttföretag får böta efter sågolycka

Slakteri skållade levande kycklingar

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.142