23948sdkhjf

Easyfill i deal med Carrefour

Har kanske gjort sitt livs affär: ”Kan vara starten på något väldigt stort”.

Smarta roterande hyllor som fylls på bakifrån är affärsidén för det svenska företaget Easyfill. Lösningarna används inte minst av Ica och Coop.

– Att en frontad hylla säljer 15-20 procent mer är allmänt känt i branschen. Med våra system minskar dessutom svinnet avsevärt eftersom man fyller på bakifrån. Rätt varor frontas av sig själv, säger vd Håkan Sjölander till Fri Köpenskap.

Nu kan företaget ha gjort sin livs största affär. Den 7 december erhölls en order från världens nästa största matbutikskedja, Carrefour.

10 butiker i Belgien ska pilottesta Easyfills drickakylar. Ordern är ursprungligen värd 500 000 kronor.

– Ordervärdet är inte det viktiga. Det handlar om att vi kommer in hos Carrefour. Om vi gör bra ifrån oss kan vi växa till fler butiker och inom fler segment än bara dricka. Den största fördelen med vår utrustning är till exempel i mejeriavdelningen, inte drickakylen.

Carrefour har ungefär 370 000 anställda i 12 300 butiker i världen. Att slå sig in där vore drömmen.

Det är naturligtvis väldigt spännande och en fantastisk möjlighet för oss, konstaterar Håkan Sjölander.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.078