23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Dagligvaruhandeln missar årligen hundratals miljoner kronor

Experten: Vilja och och kunskap saknas om nya kundgrupper

Med ökat resande och ett växande antal utrikesfödda tilltar efterfrågan på nya produkter och råvaror i handeln. Maria Masoomi, som debatterat frågan i ett 20-tal år, tycker att det händer för lite inom den traditionella dagligvaruhandeln. 

– Butikskedjorna verkar inte ha tillräcklig vilja eller kunskap om hur viktigt ”all världens mat” är i dagens Sverige, tycker debattören och mångfaldskonsulten Maria Masoomi.
Något statistiskt underlag på hur handeln ”av all världens mat” utvecklas finns inte. I landets storstadsregioner finns dock ett rikt utbud av alternativa butiker och produkter som inte säljs i de vanliga dagligvarukedjorna.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|