23948sdkhjf

Coop dubbla finalister

Marknadschefen Marie Wedin kan prisas liksom varumärket Coop.

Marknadsföreningen Stockholm har utnämnt Coop som finalister i Årets varumärkesresa. Priset delas ut på Fotografiska i Stockholm den 6 februari.

– Fantastiskt roligt och hedrande att vi får vara finalister tillsammans med så fint sällskap. Klarna har till exempel gjort en fantastisk varumärkesresa, säger Marie Wedin, marknadschef på Coop till Fri Köpenskap.

Vad är det med Coops varumärke som lyckats så bra?

– Vår satsning "4 personer 80 kr" tillsammans med Lotta Lundgren har fått väldigt god genomslagskraft. Även våra utspel som till exempel Old milk och Kära köttbit har varit framgångsrika.

Vad har de gett för resultat?

– De har varit tydliga hävstänger i hela varumärkesbyggandet. Vi kan se att vi har förflyttat våra positioner tack vare dem.

Chanserna till vinst för Coop blir också dubbelt så stora eftersom Marie Wedin själv kan att ta hem titeln som Årets marknadschef framför ögonen på exempelvis Per Carleö på Volvo. Coop är det enda företaget som är finalister i två kategorier.

– Jag ser det som ett recept på att hela teamet har gjort något bra. Sedan är jag naturligtvis stolt och smickrad, säger hon.

Finalister Årets Varumärkesresa 2018

  • Coop
  • Eon
  • Klarna
  • Svegro

Finalister Årets Marknadschef 2018

  • Emma Stjernlöf, Adidas
  • Emelie Mannheimer, Tengbom
  • Marie Wedin, Coop
  • Per Carleö, Volvo Cars
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11