23948sdkhjf

Här slutar butiken med direktreklam

Går över till digitala utskick för miljön.

Ica Maxi Universitetet i Örebro har tidigare utmärkt sig för diverse miljösatsningar. Nu har butiken även tagit beslutet att upphöra med direktreklam av miljöskäl, vilket de meddelade på sin Facebook-sida den 3 januari.

– Vi tycker att det är dags nu, det är enormt många kunder som får våra utskick varje vecka och det stämmer inte särskilt bra med vårt miljötänkande, säger Patrik Persson, handlare på Ica Maxi Universitetet till Fri Köpenskap.

Istället för reklamutskick i brevlådan finns det reklamblad att få i butiken för de som fortfarande vill ringa in med märkpenna, annars uppmuntrar butiken sina kunder att ladda ner reklambladet direkt i mobilen istället. Fram tills nu har butiken skickat ut cirka 19 000 reklam i veckan.

Hur har kunderna reagerat?

– De har varit mycket positiva, vi hade faktiskt förväntat oss lite mer arga kunder. Men vi skickar ut de sista bladen nästa vecka och efter det kanske det blir fler reaktioner, säger Patrik Persson.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11