23948sdkhjf

Whyred och Hope tar vd från Axel Johnson

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

Kommunikations- och hållbarhetsdirektören lämnar.

Kerem Yazgan, tidigare kommunikations- och hållbarhetsdirektör hos Axel Johnson ska leda Whyreds och Hopes fortsatta resa som ny vd. Hans första arbetsdag är i dag, måndag.

Varför tackade du ja till uppdraget?

– Jag är väl insatt i den omställning som handeln går igenom just nu och jag vet också värdet av starka och älskade varumärken, vilket både Hope och Whyred är. Den bild som har utkristalliserats är att varumärken klarar sig om de är starka, älskade och når sina kunder, vilket både Hope och Whyred lyckas med. De har alla förutsättningar att fortsätta göra det. Jag tror verkligen på det här, säger Kerem Yazgan till Fri Köpenskaps systertidning Habit.

Lili Assefa, delägare och styrelseordförande i Gotoga, kommenterar rekryteringen:

– Kerem har varit med under Axel Johnsons digitala omställningsresa, han har vd-erfarenhet och är en otroligt bra person. Det har varit viktigt att hitta en person som har bra ledaregenskaper och det har han, säger Lili Assefa till Habit.

– Det krävs också att den kreativa kraften i varumärkena tas hand om, vilket inte alltid är så lätt. Det krävs personlighet för det, och det har Kerem.

Kerem Yazgan kommer närmast från posten som kommunikations- och hållbarhetsdirektör hos Axel Johnson där han också ingick i koncernledningen. Han har suttit i styrelsen för Kicks, Amazing Brands och Skincity; uppdrag som han nu lämnar. Hans karriär började på Regeringskansliet där han var politiskt sakkunnig åt Socialdemokraterna. Han har arbetat som kommunikationskonsult på Prime i totalt tio år, varav de tre sista som vd för analysbolaget United Minds.

Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Axfoods vd: ”Så mycket omsatte vi på nätet”

På ett år har Willys ökat antalet e-handelsbutiker med 50 procent.

Bergendahls nya grossist kan dubbla omsättningen

Brittiska jättarnas fusion blockeras

Lidl köpte årets första färskpotatis

På nytt jobb
Hon ska styra Arlas kommunikation

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Påsken sänkte marsförsäljningen

Arkiv

Axfood ångar på trots påskeffekten

Duni vinner på prishöjningar

Engångsgrillarna försvinner ur sortimenten

Bergendahls skapar ny grossist för utländsk mat – stärker Matrebellerna

Siffrorna: Fairtrade ökar kraftigt

Efter knivattacken på Maxi – Arbetsmiljöverket kräver åtgärder

Coop testar pop up-butik: ”Som en minimarket”

Convenience fortsätter växa

Efter tio år - nu säljer han Ica-butiken

Syskontrio säljer Ica Kvantum

Listan: Så ser kedjornas emv-andelar ut

Ica-butik fick nazistflagga hissad på påskafton

Axfoods lager – nu spårbarhetscertifierade

Coop-fusionen får ytterligare kritik: Förre vd:n uppmanar att rösta nej

På nytt jobb
Orkla med ny kommunikationsdirektör

Påskens vinnare och förlorare: ”Grillat sköt i höjden”

GDL vann Bergendahls upphandling

Nu släpps nytt Hemköpskoncept – måltidsrummet: ”Uppgradering av Hemköp City”

Hemköp Mall of Scandinavia i Solna norr om Stockholm blir testbutik.

Ett år efter branden – nu öppnar Icabutiken igen

Han får fängelse för hästköttsskandalen

1

Chefen har ordet
Dags för branschen att våga stå upp

Debatt
Finns delikatesser bara i Sydeuropa?

Köttföretag får böta efter sågolycka

Slakteri skållade levande kycklingar

Fler butiker börjar med komposterbara påsar

Axfood fortsätter köra med Circle K

Krönika
Därför ökar mobilerna försäljningen i butik

"Den lille" Brugsen försvinner i Danmark

Butikerna hyllar vårbudgeten

Plus

Non food kryper närmare maten

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.139