23948sdkhjf

City Gross med nytt förmånsprogram

Ska komma närmare kunden med digitala stämpelkort.

Den här veckan har City Gross lanserat Prio, sitt nya premiumprogram samt uppdaterat City Gross App.

Det nya programmet har utvecklats efter en längre tids förstudie och syftet med det nya programmet är att komma medlemmarna ännu närmare och se till att kunna ge kunder mer individualiserade erbjudanden. I samband med det nya programmet uppdateras även City Gross App.

— Den stora förändringen är att vi nu kommer att kommunicera mer via appen, att göra det möjligt för kunden att inte missa några erbjudanden. Det innebär till exempel personliga erbjudanden med egna stämpelkort, säger Anna Piros, CRM-chef Bergendahls Food till Fri Köpenskap.

Just stämpelkorten är det tänkt att kunderna ska samla på sig för att kunna byta ut mot diverse belöningar. En stämpel kan motsvara olika typer av aktiviteter, exempelvis köp av en viss summa, användande av självscanning vid ett köptillfälle eller beställning i e-handeln.

Samtidigt med stämpelkorten lanseras även nya sorters digitala kuponger.

— Många leverantörserbjudanden idag sitter på en papperslapp på hyllan och det är inte alltid kunderna hittar dom, och utifrån ett leverantörspersepektiv vet vi inte vilka kunder som löser in de kupongerna heller, säger Anna Piros.

Anna Piros betonar att arbetet med förmånsprogrammet och appen kommer att fortgå under en längre tid framöver och ständigt utvecklas med nya funktioner allt eftersom.

— Vi kommer att få ihop e-handeln och butikshandeln på ett mer omnifokuserat sätt. Vi vill närma de här två världarna, i dagsläget har i digitala kuponger som gäller för butik men vi också få in dem i e-handeln, allt som rör appen ska gå att göra även online, säger hon.

Hur har det gått hittills?

— Vår nyrekrytering av nya priokunder går som tåget och en stor del av den rekryteringen sker i butik.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078