23948sdkhjf

Fiffig exponering ökar säljet

| Av Pontus Nyman | Tipsa redaktionen

”Kul att göra något extra såhär i fisktider".

Eva Lundahl, säljare hos Orkla, är en fena på exponeringar. När hon upptäckte att City Gross i Borås hade pangpris på färsk lax kom snilleblixten från klar himmel.

Läs också: Orkla köper svenskt familjeföretag

Det är ju fisktider nu såhär efter jul. Man vill äta lite mer hälsosamt och när City Gross som är så duktiga i fiskdisken hade ett sådant pangpris på laxsida så kändes det kul att göra något speciellt, säger hon till Fri Köpenskap.

Den spännande exponeringen har dragit till sig många blickar, och särskilt barnen tycker att sjöstjärnan är intressant.

Lite citron, dill och Abbas laxsåser med tillhörande rabattkuponger kompletterar erbjudandet väl. 

Det blir ju en win-win för alla. Exponeringen hjälper till att lyfta laxen och laxen hjälper till att lyfta våra såser.

Hur mycket kan en sådan här exponering öka försäljningen av era produkter?

Svårt att säga, men 200-300 procent kanske. Sedan är det ju bra marknadsföring eftersom man kanske hittar nya kunder som uppskattar våra såser.

Eva Lundahl.

Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Syskontrio säljer Ica Kvantum

Duni vinner på prishöjningar

Coop testar pop up-butik: ”Som en minimarket”

Bergendahls skapar ny grossist för utländsk mat – stärker Matrebellerna

Efter knivattacken på Maxi – Arbetsmiljöverket kräver åtgärder

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Engångsgrillarna försvinner ur sortimenten

Arkiv

Siffrorna: Fairtrade ökar kraftigt

Efter tio år - nu säljer han Ica-butiken

Convenience fortsätter växa

Listan: Så ser kedjornas emv-andelar ut

Ica-butik fick nazistflagga hissad på påskafton

Axfoods lager – nu spårbarhetscertifierade

På nytt jobb
Orkla med ny kommunikationsdirektör

Påskens vinnare och förlorare: ”Grillat sköt i höjden”

Coop-fusionen får ytterligare kritik: Förre vd:n uppmanar att rösta nej

GDL vann Bergendahls upphandling

Nu släpps nytt Hemköpskoncept – måltidsrummet: ”Uppgradering av Hemköp City”

Hemköp Mall of Scandinavia i Solna norr om Stockholm blir testbutik.

Han får fängelse för hästköttsskandalen

Plus

Chefsintervjun
"Enorm potential med havren som råvara"

Mats Liedholm vd på Fazer Sverige berättar i Chefsintervjun om hur anrika företag blir innovativa och om hur fler borde testa att jobba på Ica.

Ett år efter branden – nu öppnar Icabutiken igen

Ica-butik har brunnit ned

6

Unik undersökning: Willys billigast, Hemköp och Nära dyrast

En småbarnsfamilj kan spara 15 000 kronor per år beroende på val av butik.

Anammas kunder slussas till Coop

Plus

Mötet
Utmaning: "Alla ska dra åt samma håll"

Varje dag äter vi svenskar cirka sex miljoner ägg, ett halvt ägg per person och dag. Astrid Lovén Persson jobbar för att den siffran ska öka. "Ett ägg per dag tycker jag man kan äta."

1

Chefen har ordet
Dags för branschen att våga stå upp

Debatt
Finns delikatesser bara i Sydeuropa?

Köttföretag får böta efter sågolycka

Slakteri skållade levande kycklingar

Fler butiker börjar med komposterbara påsar

Axfood fortsätter köra med Circle K

Krönika
Därför ökar mobilerna försäljningen i butik

"Den lille" Brugsen försvinner i Danmark

Butikerna hyllar vårbudgeten

Plus

Non food kryper närmare maten

Hyvlade timmar i Norrköping återställda

Slopar buräggen i emv

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.146