23948sdkhjf

Fiffig exponering ökar säljet

”Kul att göra något extra såhär i fisktider".

Eva Lundahl, säljare hos Orkla, är en fena på exponeringar. När hon upptäckte att City Gross i Borås hade pangpris på färsk lax kom snilleblixten från klar himmel.

Det är ju fisktider nu såhär efter jul. Man vill äta lite mer hälsosamt och när City Gross som är så duktiga i fiskdisken hade ett sådant pangpris på laxsida så kändes det kul att göra något speciellt, säger hon till Fri Köpenskap.

Den spännande exponeringen har dragit till sig många blickar, och särskilt barnen tycker att sjöstjärnan är intressant.

Lite citron, dill och Abbas laxsåser med tillhörande rabattkuponger kompletterar erbjudandet väl. 

Det blir ju en win-win för alla. Exponeringen hjälper till att lyfta laxen och laxen hjälper till att lyfta våra såser.

Hur mycket kan en sådan här exponering öka försäljningen av era produkter?

Svårt att säga, men 200-300 procent kanske. Sedan är det ju bra marknadsföring eftersom man kanske hittar nya kunder som uppskattar våra såser.

Eva Lundahl.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.079