23948sdkhjf

Coop kan vinna Stora PR-priset

| Av Pontus Nyman | Tipsa redaktionen

Reklamkampanjen slog stort både i Sverige och internationellt.

Coop har utnämnts som finalist i Svenska PR-företagens stora PR-pris 2019. Orsaken är kampanjen Old Milk, där kedjan under hösten tog fram en parfym med doft av gammal mjölk.

Läs också: Coop lägger ned – på grund av gruva

Ett grepp för att medvetengöra konsumenter att bäst före datum inte är synonymt med sista förbrukningsdag.

Matsvinnet är en av branschens absoluta knäckfrågor. Vi ville på ett nytt och innovativt framföra ett viktigt budskap. Att man ska lukta på maten innan man slänger den, säger Tobias Rydergren, presschef på Coop Sverige till Fri Köpenskap.

Kampanjen blev uppmärksammad inte bara i svenska medier utan också bland internationella jättar som den amerikanska affärstidningen Forbes. Kampanjen har dessutom redan prisats av Epica.

Vi har fått väldigt positiva tillrop vilket naturligtvis är både roligt och hedrande, konstaterar Tobias Rydergren.

Till stora PR-priset är konkurrensen hård med tio olika kampanjer att slåss mot. Max, Bonnier och Arla är några exempel.

Det är stora och välkända varumärken med vassa kampanjer som vi har stor respekt för. Men vi går för guldet, säger Tobias Rydergren.

Mer om: Coop | kampanj | Old Milk
Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ica rullar ut cykeldepåer: ”Moduler med pumpar och laddare”

På nytt jobb
Ny CDO på Ica: "Kraft till tech"

Coop lägger ned – på grund av gruva

Coop tar in omtalad vegoburgare

Direkten öppnar i Baronen

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Tuff resa mot rätt temperatur

Energiomställning är en svår resa då butiks-besöket ska vara attraktivt

Arkiv

På nytt jobb
Skånemejerier med ny hållbarhetschef

Icahandlare rasar mot detaljplan: ”Ett hot mot vår verksamhet”

Forskning visar: fräscha dörrar är effektiva

På nytt jobb
Ny kommunikationschef på Orkla

Coop börjar med hundparkeringar

Norska laxdöden kan kosta miljard

City Gross cateringförvandling ger effekt

Nätverk med livsmedelshandlare spar energi

De kan vinna ekopris

Butik i konkurs: "Beklagar att stans bästa butik tvingas lägga ned"

Ledare
Personalen i skuggan av tekniken

Listan: 21 Ica-kvinnor som får handlarstipendium

Kraftig fläskprisökning – snart i Sverige

På nytt jobb
Han går från Spotify till Gastrofy

Kopparbergs backar

Zetadisplay visar stark tillväxt

Ekobutik i konkurs

På nytt jobb
Coop rekryterar HR-direktör från Scan

Få kunder anmäler prisfusk

Krönika
Dags att reformera kampanjsystemet

Plus

Vd:n som ska göra Coop coolt igen

Ica går över till svenskodlade plommontomater

Chefen har ordet
Glöm inte våra egna entreprenörshjältar

Matspars statistik: ”Kvantum på hugget”

På nytt jobb
Ny kommunikationsdirektör på Scandi Standard

Ingen sammanslagning – storfusionen fick nej

Japansk bank investerar miljard i indisk nätmathandel

Jungfrufärd för förarlösa lastbilen

Coop-fusionen blir av – då lämnar föreningschefen

På nytt jobb
Coop-företagare öppnar nytt som frifräsare

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.228