23948sdkhjf

Coop kan vinna Stora PR-priset

| Av Pontus Nyman | Tipsa redaktionen

Reklamkampanjen slog stort både i Sverige och internationellt.

Coop har utnämnts som finalist i Svenska PR-företagens stora PR-pris 2019. Orsaken är kampanjen Old Milk, där kedjan under hösten tog fram en parfym med doft av gammal mjölk.

Läs också: Coop öppnar fristående e-handelsskåp i skärgården: "Ska dunka ut Hämta-lösningar"

Ett grepp för att medvetengöra konsumenter att bäst före datum inte är synonymt med sista förbrukningsdag.

Matsvinnet är en av branschens absoluta knäckfrågor. Vi ville på ett nytt och innovativt framföra ett viktigt budskap. Att man ska lukta på maten innan man slänger den, säger Tobias Rydergren, presschef på Coop Sverige till Fri Köpenskap.

Kampanjen blev uppmärksammad inte bara i svenska medier utan också bland internationella jättar som den amerikanska affärstidningen Forbes. Kampanjen har dessutom redan prisats av Epica.

Vi har fått väldigt positiva tillrop vilket naturligtvis är både roligt och hedrande, konstaterar Tobias Rydergren.

Till stora PR-priset är konkurrensen hård med tio olika kampanjer att slåss mot. Max, Bonnier och Arla är några exempel.

Det är stora och välkända varumärken med vassa kampanjer som vi har stor respekt för. Men vi går för guldet, säger Tobias Rydergren.

Mer om: Coop | kampanj | Old Milk
Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Första böjbara träsugröret snart i handeln

Cloetta: Inget stort volymtapp trots prishöjningar

På nytt jobb
Chefskarusell i föreningarna – han tar över Coop Oskarshamn

Axfoods e-handelslyft

Videointervju: Om konsten att avsluta affären

Daymakers Lotta Eriksson om hur dåliga svenskar är på att välkomna kunder.

Kaffe och potatis höll nere matpriserna

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Arkiv

Forskare grottar i butikssvinn på kunskapsfestival

Greenfood köper finsk verksamhet

{Auto_mat}en blir större – och öppnas på 15 nya platser

Så ska Edvin Johansson ta det personallösa konceptet vidare.

1

De vill göra allt pantbart via app – börjar med Yes diskmedel

Handeln rasar – regeringen vill förbjuda mer plast

"Symbolfrågor utan praktisk påverkan".

Ica Maxi vinnare i juni

Nu är han ensam ägare till Gekås

Coop bygger ny butik – öppnar 2021

Regeringen sätter mål för matsvinnet

Willys kräver övergångsställe från Ica Maxi

Per Strömberg om jobben, marknadsandelar och e-handel

Ska halvera svinnet från 1,65 procent och tror att e-handeln ligger på tio procent 2025.

Vill bygga 168 bostäder vid Willys

Hon är moderator för Retaildagen

På nytt jobb
Hon blir ny vd för Coop Mitt

Anders Stakes efterträdare hämtas från ÖoB.

Ica Sveriges marknadsdirektör lämnar – de ersätter

Coop bryter med franchisetagare

Nu bunkrar köpare gula ärtor

Tomt på ärtor i frysdiskarna

På nytt jobb
Han tar över Matvärlden i Veddesta

Färska ägg levererade till dörren

På nytt jobb
Coop utser ny Netto-vd

Handlare rasar – i dag införs rökförbudet

Färdiga fyndlådor mot svinn

De ska placera Coop på den digitala kartan

1

Ica och Hemtex lanserar varumärke för dagligvarukunder

På nytt jobb
Dagligvaruprofil ny vd på Ewerman

På nytt jobb
Maria Smith går från Ica till Axfoundation

På nytt jobb
Svensk Glasåtervinning får ny vd

Ica tecknar storavtal med Coor

Han blir Icagruppens nya chefsstrateg

Livsmedelsgrossist märkte fel – får betala 100 000

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.195