23948sdkhjf

Lidl testar ny online-lösning

4 000 produkter säljs online i Italien. Leverans samma dag.

Lidl har tagit ett stort steg online och erbjuder nu sammadagsleveranser för totalt 4 000 produkter på den italienska marknaden. 85 procent av produkterna utgör egna märkesvaror.

Modellen bygger på ett samarbete med logistikföretaget Supermercato24 som kan garantera leveranser inom en timme.

Jag tror att dagligvaruhandeln på nätet mer och mer går mot samarbeten mellan traditionella livsmedelsbutiker och tekniska entreprenörer. Vi är glada att leda den utvecklingen, säger Federico Sargenti, vd för Supermercato24, till den brittiska tidningen Retail Gazette.

Lidls Italienchef Masimilano Silvestri är nöjd med det nya samarbetet.

Vi har bestämt oss för att utnyttja denna nya kanal, eftersom det möjliggör att nå nya kunder samtidigt som vi är lojala mot vårt eget DNA. Med denna plattform erbjuder vi samma kvalitet och bekvämlighet som vi erbjuder i våra butiker, säger han till tidningen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11