23948sdkhjf

Boxaren in i andra ronden – planerar 30-40 nya produkter

| Av Pontus Nyman | Tipsa redaktionen

…Och förbereder ett intåg i nya kategorier.

Entreprenören och före detta proffsboxaren Paolo Roberto gjorde under hösten ett större släpp av totalt 52 produkter inom det egna varumärket Paolos. Produkterna består inte minst av olika sorters pasta, pesto, olivolja, vinäger och såser.

Läs också: Paolos får extra säljskjuts

Fram tills den sista januari har Coop haft ensamrätt till försäljningen men nu är produkterna på väg ut på övriga marknaden.

Vi har haft en fantastisk lansering hos Coop och är väldigt nöjda med det utfall och mottagande vi fått. Beslutet att gå med ett brett sortiment har visat sig vara helt rätt väg för Paolos, säger Dani Evanoff, vd på Paolos till Fri Köpenskap.

Var försäljningen över förväntan?

– Ja, det måste jag nog säga. Vi kan tydligt se att vi på kort tid tagit betydande marknadsandelar inom mogna kategorier och sub-kategorier där vi utmanar väldigt etablerade aktörer. Men vi kommer vi inte att luta oss tillbaka, tvärtom. Vi har bara börjat!

Läs också: Internationellt prestigefullt designpris till Paolos

Paolo Roberto planerar 30-40 nya produkter i år. Foto: Pressbild.

Är produkterna på väg till andra kedjor nu?
– Vi har precis påbörjat utrullningen hos Bergendahls som tagit in nästintill hela vårt koloniala sortiment, det känns otroligt roligt. Vi har även haft en väldigt stor efterfrågan från Ica-butiker som har hört av sig och de kommer att få sina första leveranser inom den kommande månaden. Utöver dessa kommer Paolos även att dyka upp hos ett flertal digitala aktörer.

Vad blir nästa steg framöver?
Vårt främsta fokusområde är ökad distribution, både av vårt koloniala sortiment men även av vårt färska och frysta sortiment där det fortfarande finns mycket mark att vinna. Därför fortsätter vi att stärka upp vår egna säljkår för att säkerställa en hög närvaro i butik.

Frontfiguren själv passar också på att puffa för nya produkter framöver.

Läs också: Paolo Roberto ska knocka konkurrensen

– Under 2019 lanserar vi ytterligare 30-40 av mina favoritprodukter från Italien. Det är inget lätt jobb, jag har stenhårda krav på smak och kvalitet. Bara det bästa är bra nog, säger Paolo Roberto till Fri Köpenskap.

Exakt vilka produkter det rör sig om vill man inte avslöja i dagsläget men nyligen släpptes ett antal olika pastasorter och mer mark finns att hämta både inom befintliga kategorier men också när det gäller nya produkter. På sikt vill Paolos bli en helhetsleverantör av italienska produkter vilket då även innefattar outforskade kategorier som ost, chark, konfektyr och dryck. 

Under förra veckan släpptes fem nya pastaprodukter.

  • Farfalle,
  • Tortiglioni,
  • Fusilli Bucati
  • Funghetto (exklusivt på Coop under ett lanseringsfönster)
  • Caserecce (exklusivt på Coop under ett lanseringsfönster)
Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
1

Ny storfusion på gång inom Coop

Coronaviruset
Branschen stöttar ny tjänst – gratis hemleverans av varor till riskgrupper

Willys tar över Hemköpsbutik i höst

Coronaviruset
Här är de samhällsviktiga yrkeskategorierna

Tungt investerande Coop Väst tappade vinsten

Nyhetsbrev

Coronaviruset
Förbud mot sammankomster med över 50 personer

Arkiv

Nu värderas Ica och Axfood högre

Plus

Kartan: Här är alla Lidls butiker – och så vill de växa: ”Mycket kvar att göra”

Lidl har planer på att att växa rejält inte minst i västra Stockholm och i Göteborg. Det och mycket mer avsläjar fastighetsdirektören Thomas Brattlöw i Fri Köpenskaps stora intervju och kartläggning.

Coronaviruset
Personal flyttar tillfälligt mellan företagen

Lidl förbereder mark i gränshandelsområde

Coronaviruset
Hemköpshandlare stöttar kollegor i city – 10 procent rabatt mot kvitto

Många citybutiker har det tufft just nu. Flera butiker har nu börjat med rabatt för att stötta.

Mat.se öppnar onlinebutik för riskgrupper

Fler Hemköpshandlare igång med e-handeln – men svårt att snabba på processen

Liten konsumentförening tar över Nettobutik

Ica Pronto rullas ut brett – 60 butiker inom kort: ”Stöd i en svår situation”

Ambitionen är att 150 butiker ska ansluta under våren.

Coronaviruset
Flyttar fram Icanders öppning

Plus

Budskapet: Från stormarknad till matmarknad

Stort fokus på upplevelser under den gigantis Euroshop-mässan.

Producenter vädjar till dagligvaruhandeln – "köp lokalt"

Maxi-butik bygger om och ut: ”Blir lite som en handelsplats”

Coop Oskarshamn ska också driva ”Netto”-butiker med CBS

Flexibel seniorrabatt – nytt grepp för att rädda äldre

Coronaviruset
Svensk Dagligvaruhandel slår larm: Svårt att anställa permitterade – de är hellre lediga

”Permitteringsreglerna försvårar för dagligvaruhandeln att hitta personal”, säger Karin Brynell, vd för Svensk Dagligvaruhandel.

På nytt jobb
Tidigare Netto-vd blir ny försäljningschef på Willys

Jan Richter efterträder Peter Holm som försäljningschef på Willys.

Coronaviruset
Ansträngd situation i Coops lagerterminal – söker personal

Personalbristen är tydlig på Coops lagerterminal i Upplands Bro.

Coronaviruset
Här stänger Coop för att kraftsamla personal

Nettoköpet och e-handeln fick KF:s resultat att rasa

Coronaviruset
Lidls krispaket – morgonöppet och plexiglas

Chefen har ordet
”Rimligt att vi i vår bransch applåderar för oss själva”

På nytt jobb
Hon går från Martin & Servera till Ica

Coronaviruset
Säljarna rycker ut och plockar varor

Coronaviruset
Nu ska samhällsviktiga yrkeskategorier specificeras

Coronaviruset
”Vi måste gå till handling nu, Anders Svensson”

Ny Ica-butik öppnar på onsdag

Coronaviruset
Lidl i samarbete med hotellkedja – säkrar bemanning

Coronaviruset
Livsmedelsproduktion klassas som samhällsviktig

Avtalsrörelsen
Avtalsförhandlingarna skjuts upp till hösten

Se alla Företagens egna nyheter

A50- en kraftfull Android mobil POS

Nordic Retail följer de danska myndigheternas rekommendation

Checkpoint Systems på EuroShop 2020

Vad är det bästa köksredskapet att använda på en keramisk

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sänd till en kollega

0.156