23948sdkhjf

Boxaren in i andra ronden – planerar 30-40 nya produkter

| Av Pontus Nyman | Tipsa redaktionen

…Och förbereder ett intåg i nya kategorier.

Entreprenören och före detta proffsboxaren Paolo Roberto gjorde under hösten ett större släpp av totalt 52 produkter inom det egna varumärket Paolos. Produkterna består inte minst av olika sorters pasta, pesto, olivolja, vinäger och såser.

Läs också: Paolos får extra säljskjuts

Fram tills den sista januari har Coop haft ensamrätt till försäljningen men nu är produkterna på väg ut på övriga marknaden.

Vi har haft en fantastisk lansering hos Coop och är väldigt nöjda med det utfall och mottagande vi fått. Beslutet att gå med ett brett sortiment har visat sig vara helt rätt väg för Paolos, säger Dani Evanoff, vd på Paolos till Fri Köpenskap.

Var försäljningen över förväntan?

– Ja, det måste jag nog säga. Vi kan tydligt se att vi på kort tid tagit betydande marknadsandelar inom mogna kategorier och sub-kategorier där vi utmanar väldigt etablerade aktörer. Men vi kommer vi inte att luta oss tillbaka, tvärtom. Vi har bara börjat!

Läs också: Internationellt prestigefullt designpris till Paolos

Paolo Roberto planerar 30-40 nya produkter i år. Foto: Pressbild.

Är produkterna på väg till andra kedjor nu?
– Vi har precis påbörjat utrullningen hos Bergendahls som tagit in nästintill hela vårt koloniala sortiment, det känns otroligt roligt. Vi har även haft en väldigt stor efterfrågan från Ica-butiker som har hört av sig och de kommer att få sina första leveranser inom den kommande månaden. Utöver dessa kommer Paolos även att dyka upp hos ett flertal digitala aktörer.

Vad blir nästa steg framöver?
Vårt främsta fokusområde är ökad distribution, både av vårt koloniala sortiment men även av vårt färska och frysta sortiment där det fortfarande finns mycket mark att vinna. Därför fortsätter vi att stärka upp vår egna säljkår för att säkerställa en hög närvaro i butik.

Frontfiguren själv passar också på att puffa för nya produkter framöver.

Läs också: Paolo Roberto ska knocka konkurrensen

– Under 2019 lanserar vi ytterligare 30-40 av mina favoritprodukter från Italien. Det är inget lätt jobb, jag har stenhårda krav på smak och kvalitet. Bara det bästa är bra nog, säger Paolo Roberto till Fri Köpenskap.

Exakt vilka produkter det rör sig om vill man inte avslöja i dagsläget men nyligen släpptes ett antal olika pastasorter och mer mark finns att hämta både inom befintliga kategorier men också när det gäller nya produkter. På sikt vill Paolos bli en helhetsleverantör av italienska produkter vilket då även innefattar outforskade kategorier som ost, chark, konfektyr och dryck. 

Under förra veckan släpptes fem nya pastaprodukter.

  • Farfalle,
  • Tortiglioni,
  • Fusilli Bucati
  • Funghetto (exklusivt på Coop under ett lanseringsfönster)
  • Caserecce (exklusivt på Coop under ett lanseringsfönster)
Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
1

Nu börjar Ica med obemannad butik: ”Proppen ur”

Ica Nära-butik går live med obemannad butik i kväll.

Storköpet: Fruktgrossister går samman

Så agerar kunderna online

Plus

Mötet
"Jag lockades av att kunna påverka nu"

Anne-Charlotte Holmlöv hade ett bra jobb på ett av de största globala livsmedelsbolagen. Ändå sa hon ja när frågan om hon ville ta sig an nio produkter utvecklade på ett forskningscenter kom.

Ekolantbrukarna riktar kritik mot handeln

Krönika
”Greta ser dig – dags att tänka om”

Nyhetsbrev

Arkiv

Ny Ica-butik planeras i sexvåningshus

Planerna på en ny Ica-butik i Uppsala intensifieras.

Här nyöppnar Coop i Bureå

Axfood om nya förarlösa samarbetet: ”Ett gyllene läge”

Axfood: Lagerflytt ger tillfälligt högre kostnader

De vann Lidls hållbarhetspris

Willys halkar efter i digitaliseringsracet

Plus

Dagligvarugalan
Spendrups – i alla kanaler

I mer än 110 år har Spendrups släckt svenskars törst men åldern har inte lett till att företaget dragit ner på takten – snarare tvärtom.

Lidl portar elever i Växjö: ”Stort arbetsmiljöproblem”

Coops foodtruck bidrar till Musikhjälpen

Axfood och Coca-Cola börjar med förarlösa transporter

Irritation över Icas halloumisatsning: ”Åker snålskjuts”

Ica och Norrmejeriers nya halloumisatsning väcker irritation bland grossister.

Ica växlar upp sina blixtsnabba hemleveranser – Ica Pronto till fler butiker

Ny affärsansvarig ska öka antalet butiker och användare.

Kock-Mia ska inspirera Coopkunder till minskat matsvinn

Eldorado firar 50 – öppnar butik

Larm om citrusfrukter – Coop och Axfood agerar

Här öppnar nya Lifvs-butiker – 80-100 ska upp under 2020

Lidls nya centrallager nu i full drift – ska säkra långsiktiga 300-butikersplanen

Lagret kan hantera 70-100 butiker och är byggt för att svälla.

Handlare anordnar gala för barndiabetes

Stor dansk kedja slutar med tryckt reklam

De ska sälja Hans & Gretas glutenfria bröd

De lanserar Köttkultur i egna kylar

Icabutikerna på Gotland skänker försäljning för morgondagen

Plus

Butiksspaning: Övergivet emballage men potential finns

Tomtens grötbad på Kvantum Landvetter

Midsona ändrar i koncernledningen

Coop Nord krävs på rekordvite

Lidl öppnar sista butiken i år – så många blev det

Coop Extra har blivit Coop Filipstad

Ica och Norrmejerier i nytt samarbete

Returkartong får ny vd

Se alla Företagens egna nyheter

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Sänd till en kollega

0.226