23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Emv större vinnare i nätbutiken

Doktorand forskar om konsumentens köpbeteende vid handel av emv.

Efter ett och ett halvt års forskning kring hur konsumenten väljer emv i e-handel är Svetlana Kolesova förvånad över de preliminära resultaten. ”Konsumenten köper fler emv-produkter på nätet än i den fysiska butiken.”

Fri Köpenskap träffar Svetlana Kolesova på Handelshögskolan i Stockholm. Det är där som Svensk Dagligvaruhandel under fyra år finansierar en doktorandtjänst, vid Center for Retailing. Finansieringen ses som en satsning för framtiden och möjlighet att förstärka samverkan mellan dagligvaruhandeln och forskningen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.158