23948sdkhjf

Hon ska utveckla Kravs digitala strategi

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Krav fortsätter stärka organisationen och rekryterar Eleonora Jöngren som ny projektledare för digital kommunikation.

Läs också: Ny chef på Krav

– Våra val när vi konsumerar livsmedel kan ha stor påverkan på miljö och klimat. Det är komplexa samband med många parametrar som behöver kommuniceras på ett sätt som inspirerar fler att göra ett hållbart val, säger Eleonora Jöngren, i ett pressmeddelande.

Eleonora Jöngren har lång erfarenhet inom kommunikation och lantbruk samt livsmedel då hon tidigare bland annat jobbat för LRF som strategisk kommunikatör. Senast kommer Eleonora Jöngren från organisationen Fairtrade.

– Eleonora Jöngren har praktisk erfarenhet både från lantbrukssidan och av att arbeta med en certifiering. Det tillsammans med hennes kompetens inom sociala medier kommer att vara till stor nytta för Krav, säger Nina Halling, kommunikationschef på Krav i en kommentar.

Mer om: Krav
Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ica-butik har brunnit ned

Nu släpps nytt Hemköpskoncept – måltidsrummet: ”Uppgradering av Hemköp City”

Hemköp Mall of Scandinavia i Solna norr om Stockholm blir testbutik.

Ett år efter branden – nu öppnar Icabutiken igen

2

Matpriskollens undersökning: Willys billigast, Hemköp och Nära dyrast

Kunnig säkerhetschef och modern säkerhet bidrar till vinst

Affärsmannaskap viktigt i en roll som förändras snabbt.

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Han får fängelse för hästköttsskandalen

Arkiv
Plus

Chefsintervjun
"Enorm potential med havren som råvara"

Mats Liedholm vd på Fazer Sverige berättar i Chefsintervjun om hur anrika företag blir innovativa och om hur fler borde testa att jobba på Ica.

Anammas kunder slussas till Coop

Plus

Mötet
Utmaning: "Alla ska dra åt samma håll"

Varje dag äter vi svenskar cirka sex miljoner ägg, ett halvt ägg per person och dag. Astrid Lovén Persson jobbar för att den siffran ska öka. "Ett ägg per dag tycker jag man kan äta."

Chefen har ordet
Dags för branschen att våga stå upp

Debatt
Finns delikatesser bara i Sydeuropa?

Katrineholm förbjuder tiggeri

Köttföretag får böta efter sågolycka

IcaX med ny app mot det uppkopplade köket

Icas innovationshubb släpper ny lösning.

Fler butiker börjar med komposterbara påsar

Slakteri skållade levande kycklingar

City Gross och Jontefonden vann pris

Ägg ökar - men inte de Krav-märkta

Axfood fortsätter köra med Circle K

Coop levererar nätmat till flygplatsen: ”Mycket mer på gång”

Coop pilottestar e-handel till Landvetter i Göteborg. ”Bara en av väldigt många idéer”, säger Catrin Folkesson, affärsområdesdirektör på Coop Online till Fri Köpenskap.

Plus

Dagligvarugalan
Vinnarna i fiskdisken på studieresa i Norge

Krönika
Därför ökar mobilerna försäljningen i butik

"Den lille" Brugsen försvinner i Danmark

Trendbrottet: Vi äter mer fisk

Hyvlade timmar i Norrköping återställda

Butikerna hyllar vårbudgeten

Slopar buräggen i emv

Plus

Non food kryper närmare maten

Ica byggde hållbarast

Ny Hemköp öppnad i Malmö

Gränslöst sötsugna norrmän rekordhandlade

Priserna stod stilla under mars

Så mycket väntas påsken sälja för

Kafferabatt minskar engångsmuggar

Allt fler planerar att påskhandla online

Norska utredare: Ta bort sockerskatten

Krönika
”Sänk temperaturen i kylkedjan”

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.16