23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Atria varslar 40 och sätter ny strategi

Efter negativt resultat har Atria Sweden beslutat att varsla 40 tjänstemän och lansera en ny strategi för att vända utvecklingen.

– Det är givetvis ett mycket tråkigt besked att lämna till våra medarbetare, men nödvändigt för Atria Swedens framtid, säger Jarmo Lindholm exekutiv vice vd på Atria Sweden.

Exakt hur den nya strategin ser ut och i vilka verksamheter uppsägningar kommer att ske går inte att säga i nuläget.

– Vi kommer inte att lägga ner några varumärken men vi kommer att fokusera mer på utvalda varumärken som Lönneberga. Vi vill dessutom fokusera mer på kyckling och måltidslösningar då vi ser att det är en växande kategori, säger Jarmo Lindholm till Food Supply.

Kan det komma fler besparingar?

– Det ser vi inte i nuläget, men vi kommer även att se över effektiviteten i våra anläggningar, säger Jarmo Lindholm.

Atria har varumärken som Lithells, Sibylla, Lönneberga, Tzay och Ridderheims.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.146