23948sdkhjf

Juryn som ska kora Årets butik

Fri Köpenskaps chefredaktör i en ledare om jurygruppernas betydelse för Dagligvarugalan.

Många priser delas ut under året. Man skulle till och med kunna säga att det gått lite inflation i antalet priser och tävlingar. I veckan såg jag till exempel Ica dela ut entreprenörspris på sitt framtidsmöte och förra helgen fick Estrella ett leverantörspris på Axfoods servicehandelsdagar. Men inget slår Dagligvarugalan, vars status höjs av att det är ett branschöverskridande event där alla tävlar på lika villkor. Det möjliggörs av att Fri Köpenskap som arrangör är en oberoende branschtidning. Men viktigt är också den höga kvaliteten på jurygrupperna.  

I veckan hade vi ett givande möte i gruppen som ska utse Årets butik. På plats fanns Lisa Schuman (Storesupport), Pontus Öster (Tingstad Papper), Johan Kaij (Marketing Clinic), Christina Möller (Osec Matstudio) och värden för mötet Per Nilsson (Gruppo di Luca). Den samlade branschkunskap som finns i det gänget är minst sagt imponerande. Som ny i sammanhanget är det ett privilegium att få sitta vid samma bord som dessa kunniga branschprofiler. 

Alla pristagare på Dagligvarugalan är värdiga vinnare, men det finns ett pris som är lite finare än de andra. Att utses till Årets butik är den ultimata bekräftelsen, då är man helt enkelt bäst alla kategorier.

Vid förra årets 10-årsjubileum i Stockholms stadshus var det Ica Maxi Nackas duktiga medarbetare som kunde kasta guldhattarna mot taket. Vem ska stå som vinnare på galan i september? Det finns redan ett gäng nomineringar till Årets butik, men vi vill gärna ha fler.

Den 24 maj är sista dagen att nominera i galans alla kategorier. Nomineringar kan enkelt göras här.

Artikeln är en del av vårt tema Ledare.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094