23948sdkhjf

Bra tryck på rekryteringen på Järvaveckan

Willysgänget har stått i Axfoods monter på Järvaveckan drygt fyra timmar på torsdagseftermiddagen. På den tiden har 150-200 personer varit i tältet och hört sig för om jobb.

Järvaveckan är eventet där politiska partier, företag och organisationer samlas för att möta människor och placeringen nära Tensta/Rinkeby, med stor del invandrare, gör det idealiskt för Willys att rekrytera då butikskedjan jobbar med integration långsiktigt.

  • Vi har delat ut visitkort för att locka folk till montern. Det är många som behöver jobb och en hel de känner till att vi jobbar aktivt med mångfald och upplever oss äkta och trovärdiga. Hos Willys är två tredjedelar personer med invandrarbakgrund, säger Anna Nyberg.

    Något som de slogs av var att folk som är lite äldre inte trodde det var självklart att de kan komma i fråga för ett extrajobb.

  • Man ser att de flesta som jobbar i butiker är unga men vi tar gärna emot lite äldre, säger Jennie Åhlfeldt som nu tillsammans med sin kollega lämnar över stafettpinnen till en annan butik att rekrytera på fredagen.

  • Läs mer om Axfoods pop up-rekryteringhttps://www.fri-kopenskap.se/article/view/664895/axfood_oppnar_arbetsformedling
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.189