23948sdkhjf

Ny majoritetsägare för Paradiset

| Av Pontus Nyman | Tipsa redaktionen

"Verksamheten är i ett perfekt skede för att skalas upp."

Investmentbolaget Blue går in som ny majoritetsägare för butikskedjan Paradiset.

Läs också: Hon tog UF-företaget hela vägen till butikshyllan

Blue delar vår vision att ge konsumenterna ett mer miljövänligt val genom att erbjuda dem en fullständig shoppingupplevelse där de kan hitta hälsosamma, naturliga, etiska och hållbara livsmedel och hälso- och skönhetsartiklar, säger Paradisets vd och grundare Johannes Cullberg i en kommentar.

Nyheten kommer tätt inpå det faktum att Paradiset tillsammans med Midsona startar ett gemensamt varumärke Everyday by Paradiset, som Fri Köpenskap nyligen berättade om.

Beslutet att Paradiset och Midsona tillsammans lanserar det nya varumärket startar en ny era för företaget och kommer att påskynda utvecklingen av en rad nya Paradiset-produkter som kommer att lanseras på den nordiska marknaden, menar Anders Jacobson, Blues grundare och vd.

Sedan lanseringen av den första butiken 2015 har Paradiset lett revolutionen inom naturliga och ekologiska livsmedel samt gröna livsstilsprodukter i Sverige med sitt omsorgsfullt utvalda sortiment av grönsaker, frukt, kött samt hälso- och skönhetsartiklar. Dagens konsumenter söker efter varumärken som gör det enkelt för dem att välja rätt ur ett hälso- och hållbarhetsperspektiv. Paradiset har etablerat sig som ett varumärke att lita på inom hälsosam livsstil och verksamheten är i ett perfekt skede för att skalas upp, säger han i en kommentar.

Mer om: Paradiset
Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Första böjbara träsugröret snart i handeln

Cloetta: Inget stort volymtapp trots prishöjningar

På nytt jobb
Chefskarusell i föreningarna – han tar över Coop Oskarshamn

Axfoods e-handelslyft

Sommarklippet – halva priset på Fri Köpenskap!

Videointervju: Om konsten att avsluta affären

Daymakers Lotta Eriksson om hur dåliga svenskar är på att välkomna kunder.

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Arkiv

Kaffe och potatis höll nere matpriserna

Forskare grottar i butikssvinn på kunskapsfestival

Greenfood köper finsk verksamhet

{Auto_mat}en blir större – och öppnas på 15 nya platser

Så ska Edvin Johansson ta det personallösa konceptet vidare.

1

De vill göra allt pantbart via app – börjar med Yes diskmedel

Handeln rasar – regeringen vill förbjuda mer plast

"Symbolfrågor utan praktisk påverkan".

Ica Maxi vinnare i juni

Nu är han ensam ägare till Gekås

Coop bygger ny butik – öppnar 2021

Regeringen sätter mål för matsvinnet

Hon är moderator för Retaildagen

Willys kräver övergångsställe från Ica Maxi

Vill bygga 168 bostäder vid Willys

Per Strömberg om jobben, marknadsandelar och e-handel

Ska halvera svinnet från 1,65 procent och tror att e-handeln ligger på tio procent 2025.

På nytt jobb
Hon blir ny vd för Coop Mitt

Anders Stakes efterträdare hämtas från ÖoB.

Ica Sveriges marknadsdirektör lämnar – de ersätter

Coop bryter med franchisetagare

Tomt på ärtor i frysdiskarna

På nytt jobb
Han tar över Matvärlden i Veddesta

Nu bunkrar köpare gula ärtor

Färska ägg levererade till dörren

På nytt jobb
Coop utser ny Netto-vd

Handlare rasar – i dag införs rökförbudet

Färdiga fyndlådor mot svinn

De ska placera Coop på den digitala kartan

1

Ica och Hemtex lanserar varumärke för dagligvarukunder

På nytt jobb
Maria Smith går från Ica till Axfoundation

På nytt jobb
Dagligvaruprofil ny vd på Ewerman

På nytt jobb
Svensk Glasåtervinning får ny vd

Ica tecknar storavtal med Coor

Han blir Icagruppens nya chefsstrateg

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.125