23948sdkhjf

Hälften tråkas ut av e-handel

Svenskarna handlar i större utsträckning på nätet än någonsin tidigare men för den sakens skulle betyder det inte att de tycker att det är roligt. I Food & Friends årliga Matrapport som ges ut för åttonde året i rad framgår det bland mycket annat att hela 46 procent av de tillfrågade anser att handla livsmedel online tråkigt, vilket gör näthandlandet till det enskilt "tråkigaste" matupplevelsen i undersökningen.

På andra plats hamnade lite oväntat "gå på en bar", som 26 procent tyckte var tråkigt, följt av vardagsmatlagning med 25 procent. Här var dock andelen som tyckte det var roligt högre, då 34 procent ansåg att det var en rolig aktivitet. Till helgen vänder de siffrorna dock tvärt, då anser hela 61 procent av de tillfrågade att det är kul att laga mat och endast 11 procent tycker att det är tråkigt.

Oavsett vad folk anser om att handla så gör de fortfarande det i samma utsträckning och frekvens som tidigare. En av tre handlar fortfarande tre gånger i veckan och det är fortfarande de fysiska butikerna som framförallt gäller.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078