23948sdkhjf

Ica och Hemtex lanserar varumärke för dagligvarukunder

| Av Mona Johansson | Tipsa redaktionen

Mat och inredning ska mötas under varumärket Hemtex24h.

I maj sålde Ica Gruppen Hemtex till en norsk hemtextilkedja. I samband med ägarbytet försäkrades att samarbetet kring inköp och produktsortiment fortsätter. Nu presenteras fler detaljer kring det utökade samarbetet under varumärket Hemtex24h som lanseras i höst

Läs också: Handlare växlar upp: ”Frun övertalade mig”

Hemtex24h ska framhäva kopplingen mellan mat och inredning med ett sortiment som är anpassat till dagligvaruhandeln. 

– Dagens kunder vill mötas av nya upplevelser i butik och kunna handla både mat och inredning samtidigt. Vi tror att kunderna kommer uppskatta Hemtex24h med ett brett utbud av textilier och inredningsdetaljer för hemmet, produkter som kan användas dygnet runt. På så sätt kan vi göra varje dag lite enklare för våra kunder, säger Tony Halmberg, ansvarig special hos Ica Sverige.

Hemtext lanserade varumärket på den finska marknaden 2017, då via dagligvaruaktören Kesko. Den satsningen har fallit väl ut och inspirerat Ica att följa efter.

– Det känns spännande att tillsammans med Ica bygga Hemtex24h på den svenska marknaden, där vi tror att vi ska kunna tillgodose kundernas ökade efterfrågan på ett brett och modernt sortiment som dessutom är roligt och lättillgängligt att handla, säger Anders Lorentzson, vd Hemtex.

Höstens kollektions mönsterbilder har temat Palm House med inspiration hämtat från ljusa lummiga vinterträdgårdar med tropiska växter och blommor där torra material blandas med sammet. I temat Nocturnal går det mot den mörka, eleganta hösten med mörka bottnar till våra fotorealistiska blommor. Lyxig sammet och blanka ytor och "night time glamour".

Sortimentet finns i utvalda Icabutiker och online från och med vecka 36.

Mer om: Hemtex | Ica
Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (1)
Startsidan just nu

Chefsintervjun
Hemköpsbossens plan för Tempo

Thomas Gäreskog tror starkt på kedjan.

Krönika
Coops vd: "Så blir fysiska butiken framtidens vinnare"

Arla vill satsa på växter

Unikt trendbrott för Ica

"Coop pay" – här införs nytt betalsystem

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Amazon går in i indisk dagligvarujätte

Arkiv

På nytt jobb
Handlare växlar upp: ”Frun övertalade mig”

Hade precis fått klartecken att bygga ut.

Högt pris på bär

Här kommer Lidls nästa butik

På nytt jobb
Finska fiskföretaget fixar svensk försäljningschef

Premiär för ny Kvantum i galleria

Succé för Coops obemannade nattbutik

Högteknologisk butik öppen dygnet runt.

Premiär för Maxibutik med nytt tänk

Starka siffror för Scandi Standard

Brittiskt väder påverkade Kopparbergs

På nytt jobb
Hemköp tappar e-handelschef

Avfallspåsar för frukt sprider sig

Forskningsprojekt ger engångsförpackningar nytt liv

Efter 113 år - nu lägger charkuteriet ner

Walmart stämmer Tesla

Pantade falska burkar – får fängelse och utvisas

Icas nya butikskoncept – följ med in

30-35 procent av försäljningen är färdigmat.

På nytt jobb
Ny Coop-kapten ska vända skutan

Coop vidgar onlinetest i Danmark

Lidl varnar för Brexit

God skörd väntar spannmålsbönderna

Krisande fransk kedja säljer för miljarder

Man skjuten till döds utanför Ica

Var tionde öl är alkoholfri

På nytt jobb
Ny chef på Ica Reklam

Matkasseföretag till fem nya orter

Dagligvaruhandeln satsar på halloumialternativ

Coop vill fasa ut farligt insektsmedel

På nytt jobb
Från Axfood till Gordon

Stark sommar för dagligvaruhandeln

Ökad omsättning men minskad vinst för Zetadisplay

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.171