23948sdkhjf

Formbar färs är årets dagligvara

Under onsdagskvällen på branscheventet Fast Moving avgjordes, genom omröstning på plats via Fast Movings app, vilken produkt som är Årets Dagligvara. Med övertygande 65 procent av rösterna var det Anammas formbara färs från Orkla som vann.

Urvalet för de produkter som kan tävla som årets dagligvara görs i ett första skede av Nielsen Scantrack utifrån kriterierna produktens försäljningsvärde, produktens marknadsandel samt produktens påverkan på hela kategorins tillväxt. Därefter följer en kvalitativ bedömning av en jury av experter från branschen för att i sista skedet röstas fram på Fast Moving.

Priset delas ut av branschorganisationerna Dagligvaruleverantörers Förbund (DLF),
Svensk Dagligvaruhandel och marknadsanalysföretaget Nielsen.

Förutom äran får vinnaren även välja ett paket på tjänster från Nielsen till ett värde av 400 000 kronor samt radioreklam för 500 000 kronor från Nordic Entertainment Group.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094