23948sdkhjf

Willys allt mer poppis bland unga

När Yougov i sitt brandindex undersöker vilka varumärken det talas mest om, så kallat "word of mouth-värde" visar det sig att Netflix hamnar högst upp på listan bland personer i åldern 18-34 år. På tio-i-topp-listan hamnar Ica på femte plats men ny på listan är Willys som ligger strax bakom Ica på plats sex.

Willys är även det varumärke som ökat sitt word of mouth-värde mest under de senaste tolv månaderna med 8,8 procentenheter. Här har även Lidl gått framåt och de hamnar på plats tre med en ökning på 5,6 procentenheter. Ica ökar även de med 5 procentenheter och hamnar på plats fem över de varumärken som ökat mest i värde.

En av anledningarna till att Willys tros ha ökat i popularitet bland yngre anses vara deras tydliga satsning på åldersgruppen samt deras samarbete med Studentkortet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.141