23948sdkhjf

Coop storsatsar på Xtra – 200 nya produkter och nytt utseende

Lågprisvarumärket ska ta allt större plats på hyllorna de kommande åren.

Coops egna lågprisvarumärke Xtra innefattar i dagsläget cirka 250 produkter som sträcker sig från allt från livsmedel till hushållsprodukter. Men nu ska sortimentet nästan fördubblas med ytterligare 200 produkter de närmaste två åren. Dessutom får varumärket ett helt nytt utseende.

– Xtra står för lågt pris och så ska det fortsätta vara, men den nya förpackningsdesignen förmedlar förutom lågt pris även matglädje och en stolt enkelhet, säger Maria Billow Bergendahl, marknadsansvarig för egna varumärken på Coop i en kommentar.

Det gamla blåvita utseendet får lämna plats för en mer modern förpackningsdesign.

– Vi vill förmedla att Xtra är våra mest prisvärda produkter. Vårt mål med den nya designen är att den ska bredda målgruppen och inkludera fler kunder, konstaterar Maria Billow Bergendahl.

Startskottet går redan i höst då 45 nya produkter lanseras och omkring 100 förpackningar får ny design. Nästa år sker en stor relanseringskampanj.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11