23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Nu kommer Starbucks – till butikshyllorna

Den amerikanska kaffejätten Starbucks vill få fler svenskar att dricka deras kaffe och väljer nu att även dyka upp på dagligvaruhandelns hyllor.

I november lanserades Starbucks till Nespresso-maskiner på Elgiganten och nu i december lanseras även produkterna på Coop och i början av 2020 kommer de även till övriga dagligvarubutiker och nätbutiker.

Lanseringen är resultatet av ett avtal mellan Nestlé och Starbucks som ingicks i augusti 2018 för globala rättigheter att sälja Starbucks kaffe- och teprodukter i handeln, ett avtal värt 7,15 miljarder dollar.

Förutom kapslar till Nespresso och Dolce Gusto-maskiner lanseras både hela och malda bönor. Totalt lanseras 20 nya produkter på den svenska marknaden.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.173|